Re: Makina Espressomachines

11
krizzziz schreef: ma 24 jan 2022, 11:22 Goed punt!!! Wederverkoopbaarheid, ondanks dat je zo een machine koopt met het idee deze langere tijd te gebruiken moet je hier wel rekening mee houden.
De meningen zijn hier altijd een beetje over verdeeld, je koopt zo'n apparaat in eerste instantie natuurlijk gewoon om dagelijks lekkere koffie mee te zetten. Als ik echter naar mijzelf kijk hou ik vaak wel van mooie/degelijke/handgemaakte spullen en vind ik het af en toe wisselen ook een leuk onderdeel van de hobby. Ik wissel vaak tot een punt dat ik denk dat het niet veel beter meer kan, of de kosten of mijn gebruik niet meer in verhouding staan (ben geen verzamelaar).

De Rocket Evo R die ik tweedehands via Koffiepraat kocht heb ik net geen jaar gehad en beviel uitstekend. Had er zoveel plezier van dat ik een upgrade ook wel aan mijzelf verantwoorden kon, en heb de Rocket zonder verlies door kunnen verkopen (effectief dus een jaar lang 'gratis' gebruikt). Vervolgens ook weer een mooie machine voor een leuke prijs er voor terug kunnen kopen, eentje waarvan ik weet dat ze ook goed hun waarde behouden. Mocht ik deze machine waarvan ik verwacht hem wel een paar jaar langer te houden ooit weer verkopen, dan zal ik wel wat verlies maken omdat ik deze machine nieuw kocht. Gezien de tweedehands prijzen zal dat beperkt blijven tot een paar honderd euro, een bedrag dat ik absoluut over heb voor het dagelijkse plezier.

Het handelen, gebruiken, testen, goede deals najagen, vergelijken etc. is voor mij een deel van waar ik plezier uit haal. Dat geldt ook voor mijn andere hobby, al heb ik daar het punt van verzadiging wel bereikt en geniet ik vooral van het gebruik en onderhoud.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Makina Espressomachines

15
fuel schreef: di 25 jan 2022, 15:09
fransg schreef: ma 24 jan 2022, 10:51 Bij de makina hebben ze zelf geen makina op de balie staan zo te zien ;-)

Schermafbeelding 2022-01-24 om 10.50.59.png
Heel scherp Frans :D
Ik zie het niet op die foto hoor, veel te onscherp, kan net zo goed het frontje van een Porsche Cayenne zijn :P