Re: Shower screen
11Nee
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Dat is met een e-61 machine inderdaad the way to go, het mechanisme in de groep wordt anders droog en stroef, zoals HeinK hierboven ook al aangeeft.Joste schreef: wo 23 mar 2022, 11:38Zo frequent met Cafiza backflushen lijkt me toch wat erg vaak. De showerscreen en bakjes reinig los van de machine 2-4 maal per maand. Echt backflushen ongeveer maandelijks, of soms zelfs minder vaak.ErikvW schreef:Welke machine, staat deze een backflush-blindfilter met Cafiza toe? Ik doe een 5xbackflush met product wekelijks. Screen los maandelijks.
Ik backflush wel regelmatig met alleen het hete water uit de machine. En dan zie ik weinig of geen vervuiling meer na een keer of 5 achter elkaar.
Zoals eerder door forumleden opgemerkt. Twee drie shots er doorheen jagen, koffievet werkt als smering.Joste schreef:Heb 2 maanden geleden met Cafiza mijn Rocket R58 gebackflushed. Daarna inderdaad stroefheid troef. Sindsdien niet meer gedaan, alleen los het screen en de bakjes ermee gereinigd En voorlopig doe ik het ook niet meer. In het verleden deed ik het met een spulletje van Rocket zelf. Dat was minder agressief. Maar met Cafiza is oppassen geblazen. Volgens mij heb ik nu genoeg van dat spul voor de rest van mijn leven...

Kleinigheidje Joste. Drtrading kan je een instructiefilmpje zien hoe dat gaat.Joste schreef:Ik vrees inderdaad dat het moet