Re: “Tegengeluid” Sage

12

cremalover schreef:
bobbee schreef: vr 12 aug 2022, 08:57 Ja. Na 24 maanden is het ook over een sluiten met garantie en ook de Sage machines als die de geest geven. Zonde!
Zijn die dingen dan echt zo slecht? Ikken niemand met zo'n apparaat maar kan me niet voorstellen dat ze na een paar jaar allemaal kaduuk gaan.
Ik schrijf het zoals het is. "als" dus als die stuk gaat na 24 maanden. Niet zeggende dat die dan direct op dat moment stuk gaat.

Misschien is het wat voor jou? Ongeveer zelfde kwaliteit als een Pompeï of Lambro mag je verwachten van Sage.
Afbeelding
Afbeelding

Dat is wat ik bedoel, Sage is gewoon niet degelijk en ja heb er een paar die onbruikbaar waren na paar jaren als Solis branding.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
Ja zo is het en de service is dus uitmuntend binnen die 24 maanden. Erg goed! Ik zou echter liever van het geld van een nieuwe Sage liever een nette 2e hands machine kopen om kennis te maken met goede koffie.

Ik zou die Sage met soort saturated group weleens willen proberen. Die zal het wel heel goed doen!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

15
Ik zou die Sage met soort saturated group weleens willen proberen. Die zal het wel heel goed doen!
Is dat niet gewoon zo'n Breville dual boiler die al heel lang populair is op coffeegeek en ook daar David Schomer aangeprezen wordt?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

17
De levensduur en repareerbaarheid is inderdaad wel een en dingetje en punt van “zorgen”. Voor de rest wil ik me niet al te stellig zijn in een standpunt betreft kwaliteit van de machines. Eerst de 2 jaar maar eens zien te halen dan zien we wel weer….

Lucht van een broodrooster vind ik een goede Frans, dat is inderdaad precies wat het was. Nu alle spullen maar weer besteld / gerepareerd krijgen.