Re: Check Olympia Cremina
11LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Die is toch zeker traploos?
nee net als Vario twee kammen...eentje voor grof en eentje voor fijn...dus per standje grof kun je alle standjes fijn gebruiken...dus enorm veel standjes...en dus heel precies af te stellen...heel anders dan bij andere getrapte malers...eigenlijk gewoon traploos...cremalover schreef: ma 22 aug 2022, 12:26Die is toch zeker traploos?
Ok.Dan weet ik ook niet waarom de doorloop te snel is en er geen druk opgebouwd kan worden.bvds schreef: ma 22 aug 2022, 12:30nee net als Vario twee kammen...eentje voor grof en eentje voor fijn...dus per standje grof kun je alle standjes fijn gebruiken...dus enorm veel standjes...en dus heel precies af te stellen...heel anders dan bij andere getrapte malers...eigenlijk gewoon traploos...
je kan de calibratie van de Forte trouwens fijner afstellen. voldoende fijn malen moet geen enkel punt zijn tenzij je de stalen brew burrs gebruikt.
vraag aan topic starter: heb je de stalen of keramische schijven? voor espresso zijn de keramische schijven veel makkelijker want meer fines!
de Forte is een prima maler!
Fijner malenOk.Dan weet ik ook niet waarom de doorloop te snel is en er geen druk opgebouwd kan worden.
Beste Ruben,Ruben- schreef: ma 22 aug 2022, 09:58 Hoi Pier,
Nog een aantal vragen:
Hoeveel koffie gebruik je in de portafilter? Ik gebruikte altijd rond de 15,5 gram.
Hoe lang doe je de preinfusie?
Hoe lang staat hij al aan?
Wat is de temperatuur op de groepshoofd?
Voor de zekerheid, de manometer werkt wel goed?
dat is hetzelfde model als mijn gindercremalover schreef: ma 22 aug 2022, 12:26Die is toch zeker traploos?
ik heb keramische schijvenbvds schreef: ma 22 aug 2022, 12:30nee net als Vario twee kammen...eentje voor grof en eentje voor fijn...dus per standje grof kun je alle standjes fijn gebruiken...dus enorm veel standjes...en dus heel precies af te stellen...heel anders dan bij andere getrapte malers...eigenlijk gewoon traploos...
je kan de calibratie van de Forte trouwens fijner afstellen. voldoende fijn malen moet geen enkel punt zijn tenzij je de stalen brew burrs gebruikt.
vraag aan topic starter: heb je de stalen of keramische schijven? voor espresso zijn de keramische schijven veel makkelijker want meer fines!
de Forte is een prima maler!
Ik ga er inderdaad van uit dat het aan mij ligt, want de machine is simpel, maar zeker weten doe ik het niet.bobbee schreef: ma 22 aug 2022, 13:36 Ligt het niet gewoon aan degene de de koffie maakt?
Ik zou eerst weleens willen zien hoe je koffie maakt met jouw cremina Pier...
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”