Re: Advies voor een espressoapparaat voor thuisgebruik en een kleine markt

11
Lonedrinker schreef: zo 04 jun 2023, 22:57 Ja, dat heb ik wel hoor. Ik werk inmiddels 12 jaar in de horeca en knallen kan ik wel.
Heel goed!

Ik heb dat niet. Als ik een restaurant zou beginnen zou ik iedereen bij de rekening een klein kookboekje geven zo van 'als u honger heeft kunt u gewoon thuis een hapje maken'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
HanR schreef: ma 05 jun 2023, 08:44 ECM is een matig stomer.
Is een mooi ding voor thuis.

Ik zou de boel loskoppelen:
Koop iets moois voor thuis.

Machine + Flowjet kun je huren.
Horecamolen kun je goedkoop kopen en daarna weer verkopen.

Vergeet het geld verdienen bij 10 espresso per uur. Dat gaat hem niet worden.
Standgeld, energie, water, koffie, melk, suiker, bekertjes, reiskosten.

Succes! Want leuk is het natuurlijk wel.
Ja, zit inderdaad wel wat in.

Enig idee waar je dit zou kunnen huren? Ben even aan het zoeken maar vindt zo snel nog niks.
Horecamolen aanschaffen en daarna weer verkopen dat ga ik sowieso doen. Mahlkonig k30 of een mazzer gok ik.

Dat geld verdienen gaat ook lastig worden denk ik, daarom ga ik ook andere dingen verkopen zoals bonen, thee, thermoskannen.

Heel misschien ga ik het toch proberen met een 1 groep.
Heb een bedrijf gevonden die iets moois gereviseerd heeft staan waar ik ook terug mee kan gaan wanneer het toch niet genoeg capaciteit biedt. Ik ben niet vreselijk bang dat ik toch tegen dingen aan ga lopen wat niet werkt.
Sowieso bedankt voor je tijd en advies!

14
fransg schreef: ma 05 jun 2023, 11:44
Lonedrinker schreef: zo 04 jun 2023, 22:57 Ja, dat heb ik wel hoor. Ik werk inmiddels 12 jaar in de horeca en knallen kan ik wel.
Heel goed!

Ik heb dat niet. Als ik een restaurant zou beginnen zou ik iedereen bij de rekening een klein kookboekje geven zo van 'als u honger heeft kunt u gewoon thuis een hapje maken'.
Haha, tja mensen houden er nou eenmaal van als ze ontzorgt worden.