fob schreef: vr 30 mei 2025, 14:45 een voordeel vind ik dat hij gangbaar is, al een poosje meegaat en er volop onderdelen verkrijgbaar zijn. Bij de momenteel populaire handmalers van 1zpresso bijvoorbeeld volgen de types elkaar in hoog tempo op en vraag ik me af of er over een paar jaar nog onderdelen voor te krijgen zijn (zijn die nu trouwens wel verkrijgbaar?). Bij de Comandante zijn onderdelen en accessoires wel goed verkrijgbaar, en zijn ze bovendien compatibel met oudere modellen. Dat vind ik sympathiek en duurzaam.
Dat is dus ook iets wat ik mezelf afvraag nu ik wat dieper op die materie inlees.
Als je kijkt hoeveel verschillende modellen er zijn (geweest) van bijvoorbeeld IZpresso, hoe zit het over een tijd met evt te vervangen onderdelen, en hoe lang ga ik het "leuk" vinden als ik voor de 5de achtereen volgende dag 2 x een hoeveelheid bonen met de hand sta te malen om 04.00 uur in de ochtend, en ben ik dan niet beter af met een elektrische maler voor ernaast ? Keuzes, keuzes, keuzes hahaha.