Re: De Italiaanse smaak die een cultstatus kreeg - Saka caffè
11hè hè, mogen we eindelijk weer iets donkerder gebrande koffie oké vinden 

Pti schreef:hè hè, mogen we eindelijk weer iets donkerder gebrande koffie oké vinden
Graag nog even je gegevens versturen in een persoonlijke bericht
Ik denk niet dat het dat is en een beetje de omgekeerde wereld als het om een verklaring gaat. Ik denk dat heel veel mensen elkaar napraten en meegaan met een hype van een groep en door een paar mensen met aanzien die goed kunnen praten die de boel beïnvloeden. In dit geval dus met light roast coffee waarvan ik ook lang dacht dat die koffie het beste zou zijn en heb dat ook lang geroepen hier en mezelf wijsgemaak dat daar de zoektocht lag naar de beste koffiesmaak. Ik proefde het bij goede koffiezaakjes en vrienden die zeiden dat ze geweldige koffie konden zetten van light roast maar ook daar was het simpelweg eigenlijk niet zuipen. Scherp en wrang, of uit balans. Dat zei ik dan niet uit beleefdheid maar ook onzekerheid of ik mijn smaak nog verder moest ontwikkelen of iets...tsja...Hk87 schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen nog nooit echt goede dark roast espresso hebben gedronken, met die heerlijk zachte, boterige chocolade- en karameltinten van een goed geëxtraheerde, donkerder gebrande boon.
Dus wordt het dan maar vaak ten onrechte geassocieerd met bittere, ranzige, oude meuk ofwel charcoal.
Dit heb ik persoonlijk ook meegemaakt en ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt. Het is voor mij, eerlijk gezegd, een leerzame reis geweest.bobbee schreef: di 27 mei 2025, 12:37Ik denk dat heel veel mensen elkaar napraten en meegaan met een hype van een groep en door een paar mensen met aanzien die goed kunnen praten die de boel beïnvloeden. In dit geval dus met light roast coffee waarvan ik ook lang dacht dat die koffie het beste zou zijn en heb dat ook lang geroepen hier en mezelf wijsgemaak dat daar de zoektocht lag naar de beste koffiesmaak. Ik proefde het bij goede koffiezaakjes en vrienden die zeiden dat ze geweldige koffie konden zetten van light roast maar ook daar was het simpelweg eigenlijk niet zuipen. Scherp en wrang, of uit balans.Hk87 schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen nog nooit echt goede dark roast espresso hebben gedronken, met die heerlijk zachte, boterige chocolade- en karameltinten van een goed geëxtraheerde, donkerder gebrande boon.
Dus wordt het dan maar vaak ten onrechte geassocieerd met bittere, ranzige, oude meuk ofwel charcoal.
Ik weet nog dat ik bij iemand thuis een heerlijke, zelfgebrande, light roast Costa Rica te drinken kreeg en het echt fantastisch vond. Nog wel koffie maar heel subtiel en gelaagdbobbee schreef: di 27 mei 2025, 12:37 Ik denk dat heel veel mensen elkaar napraten en meegaan met een hype van een groep en door een paar mensen met aanzien die goed kunnen praten die de boel beïnvloeden.