Re: Hulp van koffieliefhebbers gezocht!

13
GuidovW schreef: do 19 jun 2025, 20:11 Er zijn weinig vragen mbt de Liberica koffie en veel die een commercieel belang zouden kunnen dienen…..
En dat lijkt me helemaal passend voor een afstudeeropdracht van de opleiding "food, commerce and technology".
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

14
fob schreef: do 19 jun 2025, 21:10
GuidovW schreef: do 19 jun 2025, 20:11 Er zijn weinig vragen mbt de Liberica koffie en veel die een commercieel belang zouden kunnen dienen…..
En dat lijkt me helemaal passend voor een afstudeeropdracht van de opleiding "food, commerce and technology".

Dat verwacht ik niet als dit de vraag is;

‘ Mijn onderzoek is naar een speciale koffieboon uit de veengebieden van Indonesië, de liberica koffie! Deze koffieboon kan helpen bij het behoud van veenbossen in Indonesië, die nu gepakt dreigen te worden.’

🤔
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

17
GuidovW schreef: do 19 jun 2025, 20:11 Ingevuld.
Er zijn weinig vragen mbt de Liberica koffie en veel die een commercieel belang zouden kunnen dienen…..

Liberica koffie komt uit….. Liberia (ondermeer), maar groeit ook in Indonesië.
Precies dat dacht ik ook halverwege.. beetje jammer eigenlijk.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM