Kort maar krachtig !! (En duidelijk)
De Hario switch kan deze ook 2 kopjes (400ml) net als de cleverdripper ?
Kort maar krachtig !! (En duidelijk)
Echt? Ik gebruik de clever dripper al heel wat jaren, maar dat is me nog nooit overkomen...bobbee schreef:Heb je de clever dripper nog niet? Die kan makkelijk stallen hoor. Ik zou de Hario Switch dan kiezen! Oh wacht die heb ik.
Tsja, dan weet ik het ook niet. Je bent voor mij de eerste die het niet heeft ervaren dus daarom deelde ik het mee. Wel fijn dat het goed werkt!Leinad schreef:Echt? Ik gebruik de clever dripper al heel wat jaren, maar dat is me nog nooit overkomen...bobbee schreef:Heb je de clever dripper nog niet? Die kan makkelijk stallen hoor. Ik zou de Hario Switch dan kiezen! Oh wacht die heb ik.
Ik gebruike de clever vrijwel dagelijks (water-eerst methode) en inderdaad nooit verstoppingen gehad.bobbee schreef:Tsja, dan weet ik het ook niet. Je bent voor mij de eerste die het niet heeft ervaren dus daarom deelde ik het mee. Wel fijn dat het goed werkt!Leinad schreef:Echt? Ik gebruik de clever dripper al heel wat jaren, maar dat is me nog nooit overkomen...bobbee schreef:Heb je de clever dripper nog niet? Die kan makkelijk stallen hoor. Ik zou de Hario Switch dan kiezen! Oh wacht die heb ik.
Misschien moet ik er or zelf eens 1 proberen.
Nee, ik vind het echt een héél handig apparaatje. Wel inderdaad eerst water dan koffie.bobbee schreef:En nooit gehad dat hij op gegeven moment heel langzaam doorloopt?
Ik ga er 1 bestellen, wil het nu zelf proberen!
Dankje voor de info , ik ga hem er gewoon bij bestellen.Leinad schreef: zo 06 jul 2025, 08:24
Mijn go-to recept voor 2 koppen is:
26 gram koffie + 390 gram water
Eerst water, dan koffie
Roer, 2 minuten wachten, roer, 0,5 minuut wachten. Dan op een karaf zetten.
Doorlooptijd is bijna altijd 1 minuut, anders maalgraad aanpassen.
Edit: nooit lichte branding hier, altijd donker of medium-dark.
Gaat ook altijd mee op vakantie samen met 1 of 2 mokapotjes. Voor ons perfect![]()
Ja, de opening (dus incl buitenrand) kan max 9 cm zijn heb ik net ff gemetenm1k4 schreef: Dankje voor de info , ik ga hem er gewoon bij bestellen.
Weet jij of hij op een kannetje past met een opening van 7,5 cm ?
Ik heb hem net besteldbobbee schreef: zo 06 jul 2025, 08:05 En nooit gehad dat hij op gegeven moment heel langzaam doorloopt?
Ik ga er 1 bestellen, wil het nu zelf proberen!
Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”