Misschien flessenwater gebruikt zoals SPA blauw??HeinK schreef:De machine kwam uit Katwijk aan Zee en dat levert een Gemiddelde hardheid van ca. 7,9º dH. Niet echt schokkend hard, als je het met de rest van Nederland vergelijkt. Als ik het mij goed herinner is kalk echt een issue in de filmpjes van Kaffemacher, maar ja, dan heb je ook water uit de Alpen!bobbee schreef: wo 01 apr 2026, 14:28 Uit welke plaats in Nederland kwam de machine? Dan weten we dat het water daar heel hard is.
Maar wat mij zo verbaast is dat je als je ook hier met toch vrij zacht water niet een beetje maatregelen neemt binnen een paar jaar een machine zo ver krijgt dat Han er veel werk aan heeft! Daar had ik niet bij stilgestaan, maar het is dus echt zo. En wat dachten we van alle Nespressoapparaten en Volautomaten, die een tijdje niet goed onderhouden worden? Briljant voor de producenten, want het houdt de vraag in stand! Maar ook echt zonde van je geld, want helemaal niet nodig.
Re: Help! Plas water onder machine
11Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!