Re: Even voorstellen

11
Hk87 schreef: zo 03 mei 2026, 20:56
HarrieKo schreef: zo 03 mei 2026, 19:40
Hk87 schreef: zo 03 mei 2026, 19:13 Puur uit nieuwsgierigheid, hoe ben je eigenlijk bij de Eureka specialita uitgekomen?

Heeft iemand je dat aangeraden?
Of zag je dat ergens in een winkel of reklame of juist tweedehands eventueel voor welke prijs?

Het valt mij op dat in Nederland de Eureka specialita vaak wordt overwogen bij beginnelingen en ik vroeg me gewoon af hoe dat zo kwam. :)
Door hier op het forum te lezen en vooral Topic voor starters ( Spreadsheets ) ben ik uitgekomen bij een Eureka specialita :)
Ah, die is niet zo actueel meer. Er is wel één en ander veranderd afgelopen jaren. Eureka heeft ook wat nieuwe modellen uitgebracht waardoor de specialita prijstechnisch eigenlijk niet meer aantrekkelijk is. Terzijde zou ik persoonlijk dit niet nieuw kopen. Marktplaats staat vol met Eurekas die nauwelijks zijn gebruikt voor een fractie van de prijs.

Maar er staat momenteel ook een Baratza Sette 270 WI op Marktplaats met Grind By Weight (GBW) functie te koop. Grind By Weight zal je denk ik enorm waarderen gezien je heel precies en consistent exact de machine kan laten afwegen hoeveel gram koffie je gemalen wilt hebben. Dat is een functie wat normaal bij veel duurdere malers zit.
En de Etzinger schijven in deze Baratza schoppen ver boven hun prijsklasse vooral voor traditioneel espresso. Dan hou je nog een behoorlijke bedrag over voor een leuke espressomachine.

Profitec Go geeft veel voor zijn prijsklasse maar ik denk dan net buiten budget voor de nieuwprijs.
Eventueel de Quickmill zoals je zegt maar ik heb daar geen ervaring mee maar dan hou je wel weer wat over voor accessoires en lekkere koffie.
Wat betreft de spreadsheets zie ik nu ook dat die niet echt actueel meer zijn.
Die Baratza Sette 270 WI op marktplaats is inderdaad een mooie machine, maar heb helaas geen goeie klik meer met marktplaats ( te vaak problemen gehad helaas en dan laat je het wel)
Aangezien onze volautomaat het ruim een week geleden had begeven en echt toe waren aan een nieuwe hebben we gisteren besloten om een Quickmill 3000 te bestellen samen met de Eureka specialita. We hopen dat we hier voorlopig een goeie set aan hebben.
Jammer dat ik niet had gezien dat de spreadsheets niet actueel meer zijn en dat ik enigszins wat overhaast moest handelen.
i.i.g. bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Re: Even voorstellen

12
Het is absoluut niet bedoeld vanuit mijn kant om te zeggen dat je beoogde aankoop slecht is geweest, je gaat er zeker van genieten!

Ik koop zelf nog best wat van marktplaats, vandaar dat idee maar met een nieuwe aankoop uit de winkel heb je altijd dingen als garantie, service en dergelijke om op terug te vallen dus voel je er zekers niet minder bij.
Strietman CT2 - C40 Lab Series Hammerhead -
1Zpresso J-Ultra
Pre-order Bookoo Motto Omni80