Re: geintegreerde espresso machine + koffiemaler

11
Tsja, Wouter Klootwijk. Hij bedoelt het allemaal goed. Maar hij doet zijn research vaak net wat te gehaast. De 820 is een leuk consumentenproduct, maar haalt het qua duurzaamheid en pure genialiteit van het ontwerp echt niet bij een Caravel. En in tegenstelling tot een QM staat een Caravel wél heel hoog aangeschreven qua espressoproductie. Net als een Europicolla bvb.

Klootwijks' koffiemalerverhaal over de zassenhaus stond ook al vol halve waarheden.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

13
Heb een oplossing gevonden voor het probleem. Ben wezen kijken in de winkel, was afgrijselijk lomp en lelijk ding. Maarja we wilden een geintegreerd geval. Alleen op internet bood dezelfde winkel em 100 euro goedkoper aan. In de winkel stond de verkoper er ook alleen maar bij, niet echt meerwaarde dus, dus op dat moment maar niet gekocht (we moesten em dan echt via internet bestellen). Op de terugweg vond mijn vrouw het een on-acceptable ding.

Nu als gulden middenweg, ik een ander espresso apparaat die beter bij onze keuken past ;) en de bonenmaler ergens weg gestopt.

Ben nu de trotse bezitter van een Cimbali M21 :D

14
Ha, zo'n tank van een machine! Wel een heethoofd, schijnt het. Maar wat is nu eigenlijk de winst? Als je nu moet lopen naar een maler die ergens staat weggestopt lijkt me dat niet handig?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder