Re: grouphead gasket

11
Dat verschil in plaatsing kan ook al door het filter komen, de één is soms net iets boller dan de andere. Op zich is wat variatie in plaatsing niet zo'n probleem, mits de pf maar goed in de kop zit.
Als het rubber te dik is kan je echter problemen krijgen om je pf stevig genoeg in de kop te krijgen, of je moet dan zoveel kracht zetten om hem er in te zetten dat het ook weer niet prettig werkt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: grouphead gasket

12
bedankt spironski

heb nog een vraagje. showerhead zit met 1 schroef die in het midden zit vast. daar achter is een cilinder vormig blok met daarin een gat in het midden waar dezelfde schroef in gaat en waar het water uitkomt en dan aan de zijkant van het cilinder vormig onderdeel zitten 2 gaatjes. heb een beetje op internet zitten kijken en vond op een website dat die 2 gaatjes het cilindervormig onderdeel vast houden met een allenkey schroef. alleen is dat bij mijn niet et geval. zou graag willen weten of ik dat onderdeel kan er afhalen want dat zou het plaatsten van het gasket heel makkelijk maken. en kan ik afhalen zonder grouphead uit elkaar moet en met gemak terug schroeven ???

bedankt voor jullie hulp.

danny hanyan