Re: koffie spuit uit pistonuitloop - opgelost

11
Nu lees ik vaker goede berichten van die Eureka, dus dat wil ik wel geloven. En van die Vario...? Tja, het is haar mening, kan ik niet veel over zeggen. Ik lees alleen wel heel veel goede berichten over de Vario, en dat de smaak die de maler kan leveren ook in de buurt van de Mazzer Super Jolly moet komen. Kan toch niet allemaal onwaar zijn? Mijn aanbeveling komt dus van mijn indruk na het lezen van vele berichten. Als je het zeker wil weten zou je de twee malers naast elkaar moeten testen, maar of dat ergens mogelijk is?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
Bluecold schreef:De conclusies getrokken door die mevrouw staan haaks op de conclusies van de rest van de wereld. Just sayin'. De trespade maalsteentjes staan zeer goed bekend. De 50mm platte schijfjes juist minder.
OK bedankt voor de info. Ik kan maar niet besluiten v.w.b. een nieuwe maler. Ik wilde een Mahlkönig Home halen maar ben gaan twijfelen n.a.v enkele berichten en genoemd artikel.
Als je budget onbeperkt is lijkt het me niet moeilijk.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

15
Maar ik kreeg uit de Titan Grinder Project op HB de indruk dat de Vario qua smaak beter presteerde dan de Mini. Qua degelijkheid is de Mini natuurlijk de beste, maar toch...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

19
Zou het? Ik let niet meer zo op de 2-de hands markt, maar vaak is de kleinere, maar bekendere variant duurder dan de grotere. Kijk maar eens naar 2-de hands auto's: al die kleine autootjes zijn schrikbarend duur, terwijl je een grote bak voor een habbekrats kan krijgen. Of dichter bij huis: espresso machines op MP. Domobars gaan rustig voor €450, terwijl je daar ook een commerciële 6 liter HX voor kan krijgen.

Oké, maar eens gaan checken, dan... ;)