Ik las ergens dat er tegenwoordig een hoop imitatie Bialetti's verkocht worden, misschien is dat het?
Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen wat er anders mis moet zijn met een nieuwe.
Die schroefdraad heeft er weinig mee te maken, daar zorgt die afdichtring voor.
Re: Bialetti Brikka
12Bialetti is afkomstig van Coolblue. Ik denk niet dat die imitatie Bialetti's verkopen. Het zat toch in de authentieke verpakking en dergelijke.CarpSafari schreef:Ik las ergens dat er tegenwoordig een hoop imitatie Bialetti's verkocht worden, misschien is dat het?
Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen wat er anders mis moet zijn met een nieuwe.
Die schroefdraad heeft er weinig mee te maken, daar zorgt die afdichtring voor.
13Ach, foutjes worden wel eens gemaakt. Vraag Coolblue of ze een nieuwe rubber kunnen sturen of anders omruilen.
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo
14Deze morgend weer eens getest met de tips die ik gekregen heb van Viggo's coffeebar.
Veel grovere maling. Filter volstouwen - 2 keren tikken - afstrijken.
Vuur op max gezet tot dat de eerste druppel van koffie in het potje kwam. Deksel dicht en vuur op half draaien. Even later pssshhhhhhhh
Geen koffie meer langs de schroefdraad, maar in het potje erboven.
Het zat hem dus echt in mijn te fijne maling.
Intussen ook mijn Rocket Giotto Evoluzione v2 besteld
Veel grovere maling. Filter volstouwen - 2 keren tikken - afstrijken.
Vuur op max gezet tot dat de eerste druppel van koffie in het potje kwam. Deksel dicht en vuur op half draaien. Even later pssshhhhhhhh
Het zat hem dus echt in mijn te fijne maling.
Intussen ook mijn Rocket Giotto Evoluzione v2 besteld
15Grover malen was hier ook al genoemd 
Fijn dat je nu lekkere koffie drinkt, daar gaat het om.
Fijn dat je nu lekkere koffie drinkt, daar gaat het om.
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo
16Omdat ik er vorige week hier in Italie zowat tegen aan liep heb ik er ook een gekocht (scheelt bakken met geld met de prijzen die ze er in NL voor durven vragen btw). De Brikka is inderdaad veel gevoeliger voor de dichtheid van de koffie. Waar ik mijn Moka Express potjes gerust wat aan drukte moet je dat bij deze niet proberen. Dan gaat het overdruk ventiel meteen aan de slag en komt er geen druppel omhoog.
Verder een leuke doorontwikkeling van de oude vertrouwde Moka wat mij betreft. Iets functioneler dan de Mukka en wat mij betreft een vervanger die de komende vakanties bij de standaard uitrusting hoort.
Verder een leuke doorontwikkeling van de oude vertrouwde Moka wat mij betreft. Iets functioneler dan de Mukka en wat mij betreft een vervanger die de komende vakanties bij de standaard uitrusting hoort.
Kei veel groeten!
Joost
Joost