Beetje wel ´my bad´ in dit geval. Ik heb de koffiesoorten/origines weggelaten. Het maakt inderdaad wel uit met welke origine (en dus welke varietal/cultivar Arabica boon) je gaat ´spelen´. Aan de andere kant, als je deze recepten als ´basis´ neemt dan kun je van daaruit weer verder experimenteren met een Central, African, Asian coffee etc.sinkshot schreef:Bij kampioenschappen gebruikt iedere kandidaat dezelfde koffie maar het blijft een beetje merkwaardig, aeropress recepten waarbij het belangrijkste ingrediënt alleen aangeduid is met "koffie". Waar een beetje koffie-freak tegenwoordig wil weten waar een koffie vandaan komt, liefs met vermelding van de boerderij. Daarnaast natuurlijk de branddatum, wellicht de oogstdatum, verwerkingstechnieken enz. Bij deze recepten lijken de gebruikte molen, de maalinstelling en het merk water wel een belangrijker onderdeel van het recept.
Voor de volledigheid (maar ik weet niet of de koffies daar ook allemaal genoemd staan, anders doorklikken naar website van organiserend land), de meeste info heb ik hier vandaan:
http://worldaeropresschampionship.com/c ... pionships/" onclick="window.open(this.href);return false;