Wat ik wil is een lekker bak espresso, met een cremalaag uiteraard. Na enkele reacties te hebben gezien denk ik te gaan voor op een machine met filter apparaat en pomp ipv een Jura. De beste keuze zou dan de Rancilio Silvia zijn. (volgens de reacties hier)
Een ander apparaat wat mij aanstond was de Isomac Giada, rederlijk geprijst en in mijn ogen een mooi apparaat, kan iemand mij daar iets over zeggen ?
Om helemaal overtuigd te zijn van mijn komende aankoop zou ik wel een machine willen testen. Weet iemand waar dat kan in de regio Rotterdam ?
Re: Advies Pistonmachine
12bekijk dat potje maar eens aan de binnen kant van het watertankje.... vooral de bodem is gevoelig... Daar zie je allerlei putjes in...
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel
13Isomac is een bekend en gerespecteerd merk in de espresso-wereld, maar over die Giada kan ik verder niets zinnigs vertellen.
Ter oriëntatie is CoffeeGeek inderdaad wel handig. Kijk ook eens naar deze link:
http://www.coffeegeek.com/guides/howtob ... ssomachine" onclick="window.open(this.href);return false;
Ter oriëntatie is CoffeeGeek inderdaad wel handig. Kijk ook eens naar deze link:
http://www.coffeegeek.com/guides/howtob ... ssomachine" onclick="window.open(this.href);return false;
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
14Dat potje is niet van mij. Dat potje is een plaatje van de internets. En het zijn geen putjes maar puntjes waar kalk zich ophoopt. Aluminium lost niet op in water. Anders zou het internet bol staan van berichten over ontploffende oude moka's. Anders zou er geen atomic mokapot (al 40 jaar niet gemaakt) meer over zijn. Toch gaan ze nu voor $300 over Ebay. Anders zou je niet na een half jaar intensief gebruik (2x/dag) ieder gietbraampje nog zien bij mijn brikka.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
15Alu lost idd niet op in (zoet) water, ook niet in heet water, het is echter wel gevoelig voor zuren en zouten. Ik zou je moka potje niet met zeewater vullen, dan heb je wel een probleem . . .
En niet in de vaatwasser doen.

Speedster | SuperJolly | et al.
16In koffie zitten natuurlijk wel zuren, zal eens kijken of ik ergens een PH-stripje kan scoren. Theorie of geen theorie, ik heb echt wel wat potjes gezien waarvan het waterreservoir (onderin) er uitzag als een maanlandschap...
17Heren, zullen we een beetje on-topic proberen te blijven? Het onderwerp van aluminium afbraak is interessant genoeg voor een apart draadje. Deze gaat over een machine voor Joost...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder