Re: RE: Re: Drukregelaar Cimbali M30 bistro

12
Biba schreef:Nee die heeft hem ook niet, wel een andere maar houd hem hem liefst origineel

fransg schreef:Bedoel je de OPV?

Heb je al gevraagd of Peter van http://www.kafko.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; deze heeft / kan opsturen?
Je moet jezelf vooral niet vermoeien met evt. wat gerichtere info te geven aan "die mensen" die je proberen te helpen!
Waarom zou je!?

Zo'n raadspelletje is toch veel leuker?

Succes met je speelltje.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Drukregelaar Cimbali M30 bistro

13
Tijdje Off Topic geweest.

Ik heb besloten mijn La Cimbali Bistro M30 maar geheel zelf te restaureren en te verbeteren, na mijn bezoek aan Peter van Kafko.
Ik wilde alleen een andere drukregelaar en een klein beurtje van de machine maar Peter weigerde dit.... hij wilde alleen een volledige restauratie doen met een rotatie pomp en een aandrijfmotor want '' hij moest er zelf plezier aan beleven'' vreemd voor iemand die op zijn website aangeeft wel wat werk te kunnen gebruiken.
Dit geintje zou mij minimaal 600 euro kosten wat toch een hoop geld is dus vertrok ik weer uit Hoogersmilde wat een ritje was van meer dan 2 uur zonder ook maar een bakje koffie aangeboden te krijgen.......en gezien de Porsche die voor de deur staat hoort zo'n houding er blijkbaar bij.
Ik ben met alle onderdelen 200 euro kwijt en dan heb ik een rotatiepomp met motor en ik ga er een PID controller inbouwen met ook nog een temperatuur meter in de brouwkop.
De machine ligt al helemaal uit elkaar en alle onderdelen zijn in de citroenzuur ontkalkt en zien er weer uit als nieuw binnenkort zal ik de foto's posten, als iemand nog suggesties heeft zijn ze welkom.
Laatst gewijzigd door Biba op wo 03 aug 2016, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

15
Biba schreef:Ik wilde alleen een andere drukregelaar en een klein beurtje van de machine
Als je met een half rot gebit naar de tandarts komt en zegt "er hoeft alleen maar wat geflost te worden, we houden het simpel" dan kan ik me voorstellen dat de tandarts geen zin heeft in een heilloze operatie en dan toch die lucht uit de opengesperde muil in te moeten duiken ;-)

Dat heeft helemaal niets te maken met wat voor wagen de arts rijdt.

Ik vind je insinuaties bijzonder ongepast en je zet vooral jezelf gigantisch voor schut hiermee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Ik ben met alle onderdelen 200 euro kwijt en dan heb ik een rotatiepomp met motor en ik ga er een PID controller inbouwen met ook nog een temperatuur meter in de brouwkop.
Geleufde ge dat zelf?, Wel uitgegaan van nieuwe onderdelen?

Er staat inderdaad een mooie Ouwe Porsche, ook een Paard (nog niet vermeld) en geen bakkie gehad? was je misschien niet echt vriendelijk O.I.D. ?
Ik ken Peter alleen maar als een uiterst bekwame en behulpzame persoon met een vriendelijk karakter, was jezelf misschien wat gefrustreerd door de rit of de medeweggebruikers . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

18
Ja dat dacht ik ook,in het verleden wel eens iets besteld bij hem en vond het een aardige vent, ik had eerst via de mail contact gehad en mijn komst aangekondigd, bij aankomst was hij helemaal vergeten dat ik zou komen, maar vooral de houding van het moet op mijn manier en anders laat maar want ik heb geld toch niet nodig verbaasde mij zo dat ik eigenlijk helemaal perplex was maar ik heb er een leuk dagje Drente aan overgehouden....

19
Biba schreef:Om te beginnen zijn het geen insinuatie's
Het meervoud van insinuatie schrijf je fout, kijk dat even na.
Biba schreef:blijkbaar is meneer Kafko een kennis van je.
Je hebt duidelijk geen idee met wie je te maken hebt gehad. Misschien keek je vroeger naar "meneer kaktus" maar die heette in het echt anders. Het bedrijf heeft Kafko, maar dat is niet de naam van de persoon bij wie jij bent geweest.

Omdat ik jou niet ken moet ik het doen met wat je schrijft en daarmee kom je, om het heel voorzichtig te zeggen, nu niet bepaald als een Groot Licht voor de dag.

In de film Le Dîner de cons zit een fantastische scène waarin de hoofdpersoon zegt "Tussen ons gesproken, hij is bepaald geen licht" ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Drukregelaar Cimbali M30 bistro

20
Biba schreef:Tijdje Off Topic geweest.

Ik heb besloten mijn La Cimbali Bistro M30 maar geheel zelf te restaureren en te verbeteren, na mijn bezoek aan Peter van Kafko.
Ik wilde alleen een andere drukregelaar en een klein beurtje van de machine maar Peter weigerde dit.... hij wilde alleen een volledige restauratie doen met een rotatie pomp en een aandrijfmotor want '' hij moest er zelf plezier aan beleven'' vreemd voor iemand die op zijn website aangeeft wel wat werk te kunnen gebruiken.
Dit geintje zou mij minimaal 600 euro kosten wat toch een hoop geld is dus vertrok ik weer uit Hoogersmilde wat een ritje was van meer dan 2 uur zonder ook maar een bakje koffie aangeboden te krijgen.......en gezien de Porsche die voor de deur staat hoort zo'n houding er blijkbaar bij.
De machine ligt al helemaal uit elkaar en alle onderdelen zijn in de citroenzuur ontkalkt en zien er weer uit als nieuw binnenkort zal ik de foto's posten, als iemand nog suggesties heeft zijn ze welkom.
Tsja, peter doet het goed of helemaal niet. Dus als hij je machine heeft gezien en tot die conclusie komt heeft hij daar een beste rede voor. Als dat niet is wat jij wilt horen is dat jouw probleem want hij wilt geen half werk leveren. Het is mij wel duidelijk, probeer maar niet in zijn voetsporen te treden want dat lukt je niet. Die kennis heb jij (en ik) niet.
In ieder geval kun je hem er nu niet op aanspreken als je machine over een jaar weer een mankement heeft wat hoogstwaarschijnlijk het geval is.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!