Macap is getrapt. Zelfde als wat je nu hebt.
Je hoeft in principe niet verder te kijken. Wij kennen alle malers wel en wil je het nog betaalbaar houden dan is de eureka 75e of Tidaka CB1 de keus.
Als je budget begint bij 2500 euro zijn er andere opties.
Re: Upgrade
12Zelfde techniek, stabilteit en principes. Alleen is de Rocket beter afgewerkt maar de werking is niet beter. Met een Lineas Mini of GS3 heb je hele andere techniek.kraaijcheck schreef:Kun je uitleggen waarom je de rocket geen upgrade zou vinden?Erik82 schreef:De Rocket gaat sowieso geen upgrade zijn, de rest wel. Maler is wel veel belangrijker en de Eureka Olympus zou ik zeker aanraden. Waarom geen hevel zoals bijvoorbeeld een Londinium.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
13Macaps zijn al een tijd lang traploos verstelbaar met een wormwieltje hoor. De m4d vind ik zelf wel een huis vriendelijk (compact, stil en stijlvol) koffiemolentje. Maar de enige titan-class molen van macap is de m7d, de grote conische telg van de familie.bobbee schreef:Macap is getrapt. Zelfde als wat je nu hebt.
Je hoeft in principe niet verder te kijken. Wij kennen alle malers wel en wil je het nog betaalbaar houden dan is de eureka 75e of Tidaka CB1 de keus.
Als je budget begint bij 2500 euro zijn er andere opties.
14Ok, dat is idd waar nu je het zegt!
Maar dan die vervelende retentie in de maalkamer en chute. Chute is bereikbaar te maken maar de maalkamer niet. De Tidaka heeft er helemaal geen last van en de 75E heeft daar bijna geen last van. Dan zou ik toch de 75E kiezen op prijs.
Maar dan die vervelende retentie in de maalkamer en chute. Chute is bereikbaar te maken maar de maalkamer niet. De Tidaka heeft er helemaal geen last van en de 75E heeft daar bijna geen last van. Dan zou ik toch de 75E kiezen op prijs.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
15Interessant! Ben zelf niet heel technisch dus zou je het verschil eens uiteen kunnen zetten?Erik82 schreef:Zelfde techniek, stabilteit en principes. Alleen is de Rocket beter afgewerkt maar de werking is niet beter. Met een Lineas Mini of GS3 heb je hele andere techniek.kraaijcheck schreef:Kun je uitleggen waarom je de rocket geen upgrade zou vinden?Erik82 schreef:De Rocket gaat sowieso geen upgrade zijn, de rest wel. Maler is wel veel belangrijker en de Eureka Olympus zou ik zeker aanraden. Waarom geen hevel zoals bijvoorbeeld een Londinium.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
16Hoe verhoudt een Mazzer Super Jolly zich dan ivm de molens die hier genoemd worden? Ik geloof graag dat degene die jullie noemen "de beste zijn" in hun prijscatagorie maar ben benieuwd naar de verschillen. Vind de mazzer qua uiterlijk de mooiste molen maar dit is natuurlijk verre van belangrijk (voor mij, maar voor mijn vrouw....
)
17En als jullie advies hebben over welke winkels ik goed terecht kan....graag! Liefst een plek waar ze eerder genoemde machines hebben en ook mogelijkheid tot inruil.
18Eens. Ik zou ook gaan voor groot vlak of conisch. De Eureka is een prima pakketje voor een meer dan redelijke prijs. En hele fijne maalgraad afstelling. Ook de retentie is voor een doserless geel goed. Anders komen nog de MK K30 en de eerder genoemde Ceado in aanmerking. Bij die laatste is er wel gedoe met sproeien maar daar bestaat een simpele mod voor. Een Compak E8 is ook een goede keuze.
Groot conisch is ook heel fijn. Het voordeel van de Tidaka van Bobbee is dat het een echte single dose maler is. En gemaakt voor de eeuwigheid. Volgens mij staat er hier ook een te koop op het forum
Wat mij betreft de mooiste versie. Nu nog alleen glimmend te koop. Dat matte vind ik veel chiquer en wel conform actuele specs.
Wat beter is, groot vlak of conisch is niet te beantwoorden. Blijft een eeuwige discussie. Gewoon persoonlijk. Ik ben nu heel tevreden over mijn Kinu M68.
Ook eens dat de Rocket niet veel toevoegt. Gaat je geen andere of betere smaak geven. Ik zou gaan voor een lever. Denk Londinium of evt Strega. Of Profitec of Quicmill. Of Izzo. Etc. Of als het groot mag: Cremalover verkoopt zijn Pompei.
Of kijk ook eens maar de Vesuvius: Dual boiler PID E61 met pressure profiling. Een Linea mini is zeker fraai maar geen pressure profiling. Wel mooie techniek. Dan kun je ook een nieuwe DC mini kopen en het geld dat je over houdt in een Monolith steken...
Groot conisch is ook heel fijn. Het voordeel van de Tidaka van Bobbee is dat het een echte single dose maler is. En gemaakt voor de eeuwigheid. Volgens mij staat er hier ook een te koop op het forum
Wat beter is, groot vlak of conisch is niet te beantwoorden. Blijft een eeuwige discussie. Gewoon persoonlijk. Ik ben nu heel tevreden over mijn Kinu M68.
Ook eens dat de Rocket niet veel toevoegt. Gaat je geen andere of betere smaak geven. Ik zou gaan voor een lever. Denk Londinium of evt Strega. Of Profitec of Quicmill. Of Izzo. Etc. Of als het groot mag: Cremalover verkoopt zijn Pompei.
Of kijk ook eens maar de Vesuvius: Dual boiler PID E61 met pressure profiling. Een Linea mini is zeker fraai maar geen pressure profiling. Wel mooie techniek. Dan kun je ook een nieuwe DC mini kopen en het geld dat je over houdt in een Monolith steken...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
19Een Mazzer SJ? Kun je ook een mini E pakken en er SJ schijven in doen...
Uitstekende bouwkwaliteit. Maalsel heel goed. Maar mijns inziens niet op het zelfde niveaus als de eerder genoemde big guys.
Uitstekende bouwkwaliteit. Maalsel heel goed. Maar mijns inziens niet op het zelfde niveaus als de eerder genoemde big guys.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
20En veel retentie voor de Mazzer E-modellen. Daar staan ze om bekend. Dan zou ik eerder voor de 75E gaan.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer