Re: Het grote broodbaktopic

1091
De kitchenaid vandaag maar eens uit de verpakking getrokken. Wat bleek piepschuim gebruiken, riekt naar reeds geopend retour gestuurd en weer als nieuw verkocht. Dus straks maar eens kijken of klantenservice het op zondag ook doet. Bij kookpunt snappen ze het zelf ook niet gelijk ik want de haken etc zouden gepoedercoat zijn. Blijkt dat het compleet rvs is, mij hoor je hier niet over klagen in ieder geval!

De kitchenaid (500Watt)
Afbeelding

Accessoires
Afbeelding
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1092
Mooi ding, ben nu toch benieuwd wat die 1.3 HP betekent?!
Is het echt RVS of een blank gepoedercoat materiaal alleen die spiraalhaak in RVS kost bij de Jong €92,95 Ik wordt toch steeds benieuwder naar die GiGanTicO ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1094
De 1.3HP bedoelt met de overbreng verhouding mee denk ik. De motor ansich is 500 Watt. Vandaag wat testen ermee gedaan, koekjes deeg gemaakt (uit zo'n wekpot met allemaal chocola blabla met de kids) en een brood. Brood was doorgeschoten met rijzen omdat ik tukkie was gaan doen, maar is redelijk de oven uit gekomen. Maar jemig wat maakt deze machine minder lawaai dan de heavy duty.
Over de haken , deze zijn echt van rvs en loei zwaar ook. Ik heb van de jong al zo'n gecoate haak voor de heavyduty en had toen voor de artisan een rvs haak erbij gekocht. Deze originelen van kitchenaid zijn echt loei zwaar en dun. Goed Adriaan bracht me even aan twijfelen dus naar schuur getogen en magneet tegen de heavy doughhook gehouden en het is rvs en geen coating of chrome erop.

Afbeelding

zou filmpje moeten laten zien? Draait op stand 5 :) met slechts 500 gr deeg en met twee vingers in zijn neus.
[youtube]https://youtu.be/6f6nZeriBVY[/youtube]
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1096
@3aan schreef:Die magneettest wat zegt dat? RVS hangt niet aan een normale magneet maar aan neodymium hecht het wel maar de aluminium/zink haken geen van beide. :)
Klopt Adriaan, alleen verschil tussen aluminium en rvs wat betreft gewicht ken ik wel :) dus ja ze zijn van rvs. Roest Vast Staal wel te verstaan want roest vrij staal kunnen wij niet betalen.

1097
Maar was dit nu de goedkope dure en dus eigenlijk een heel goedkope? ;)

Dat is snel 17 seconden?!
Je mag hem wel langzamer laten draaien, is beter voor je deeg, naar het schijnt.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1098
@3aan schreef:Maar was dit nu de goedkope dure en dus eigenlijk een heel goedkope? ;)

Dat is snel 17 seconden?!
Je mag hem wel langzamer laten draaien, is beter voor je deeg, naar het schijnt.
Mwa ik wou gewoon kijken wat ie aankan voordat ie gaat sputteren :) en ik heb verschillende instructie filmpjes gezien bij de ene jast de bakker met pensioen em naar stand 4 en bij de andere laten ze em op stand 2 staan. Dus wie zal het zeggen. Als ik er 1.6KG in donder laat ik em wel geworden. Eerst ff wachten tot ik een ovensteen ga aanschaffen, eerst weer bufferen. Valt me wel op dat de garde bij deze machine heel anders is dan bij de heavyduty trouwens.

1100
@3aan schreef:Garde? Je bedoelt daar de slagroomklopper mee? Of?
Correct de slagroomklopper. Schijn je ook wel een garde te noemen
wikipedia
Garde (keukengerei)

Drie gardes
Een garde is keukengerei waarmee met de hand geklopt kan worden. Hij functioneert zonder elektriciteit of mechaniek zoals een mixer dat doet. Een garde bestaat meestal uit metalen stangetjes in een kegelvorm, die in een handvat bijeen worden gehouden. Soms bestaat het materiaal waarmee geklopt wordt niet uit metaal, maar uit plastic of hout.

Het mengen van ingrediënten met behulp van een garde wordt klutsen, kloppen of slaan genoemd.