Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

111
cremalover schreef:Maar dat geïsoleerde aminozuur koop komt dan toch uit mensenhaar.
Is dat wat je concludeert uit deze alinea?
R&B schreef: Wat verder overigens onverlet laat dat het verboden is om uit menselijke bronnen voedingsmiddelen te maken.
De vereniging van bakkers geeft aan dat in Nederland alleen L-cysteïne van plantaardige oorsprong wordt gebruikt.
http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/nieu ... ne-1012333
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

112
cremalover schreef:Broodverbeteraar. :?
De pressurized portafilter het bakken.
Mooie vergelijking.

Bestaat er iets als mensverbeteraar dat dan in het drinkwater kan worden bijgemengd, dan kan er sterk worden bezuinigd op scholing en zorg en worden de kwalijke gevolgen bijna kosteloos bestreden met mensverbeteraar in mengstations binnen bepaalde postcodegebieden (postcodegebieden met voornamelijk woningen boven een bepaalde WOZ waarde hebben die bijmenging dan niet nodig, men wordt daar geacht al voldoende verbeterd te zijn, hoogstens wat fluoride erbij). Uitkeringen kunnen omlaag omdat men zonder tv ook tevreden is en voeding kan goedkoop uit zelfgebakken brood (met verbeteraar) worden genoten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

113
fransg schreef:
cremalover schreef:Maar dat geïsoleerde aminozuur koop komt dan toch uit mensenhaar.
Is dat wat je concludeert uit deze alinea?
R&B schreef: Wat verder overigens onverlet laat dat het verboden is om uit menselijke bronnen voedingsmiddelen te maken.
De vereniging van bakkers geeft aan dat in Nederland alleen L-cysteïne van plantaardige oorsprong wordt gebruikt.
http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/nieu ... ne-1012333
Ik baseer me op een uitzending op npo3 van ettelijke jaren geleden.
Daarin kwam naar voren dat er gewoon mensenhaar bijgevoegd werd.
Dat het bakkersgilde dit onkent ligt in de lijn der verwachtingen.

Maar dit is niet de reden dat ik aan het bakken ben geslagen.
Ik ben broodliefhebber en vind de sponzen die je in Nederland kunt kopen gewoon niet lekker.

114
cremalover schreef:Ik baseer me op een uitzending op npo3 van ettelijke jaren geleden.
Daarin kwam naar voren dat er gewoon mensenhaar bijgevoegd werd.
Puur mensenhaar zou geen effect hebben en overigens klinkt het als een broodje aap want als haar goed zou werken is het veel goedkoper om schoon en gewassen varkenshaar te kopen dat als bijproduct van slachterijen te krijgen is of massa's frisgewassen en gemalen kippenveren dan dat je discreet kappers moet benaderen en dan de antiroos-shampoo en brillcream uit de geblondeerde opgeveegde lokken zien te wassen.
cremalover schreef:Maar dit is niet de reden dat ik aan het bakken ben geslagen.
Ik ben broodliefhebber en vind de sponzen die je in Nederland kunt kopen gewoon niet lekker.
Dat vind ik een hele goede reden. Brood is hier vaak lekkerder dan bijvoorbeeld in de USA of Australië maar ook hier zou ik in de buurt geen echte bakker weten, eentje die het zelf bakt en niet alleen kwasi-ambachtelijk afbakt. Dus het kan vaak veel beter, zeker als je het zelf bakt.

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

117
cremalover schreef:Rijsbak met twee temperatuur niveaus. :mrgreen:

https://youtu.be/MelkUabap58" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk dat is wat ik ook al gebruikte op aanraden van m'n meisje er wel een houten kratje onder gezet, daar er bij mij alleen een koppentray op huist. ;)

Heb nog wel een vraag over die desem starter, als je die moet gaan voeden, dan moet je meel en water toevoegen, moetje die er doorheen husselen of ....
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

118
bobbee schreef:Als je nu een potje vult met 50 gram water en 50 gram meel dan kan dat mooi zijn werk doen. Maandag neem je 50 gram van dat prutje en vul je aan met 50 gram water en 50 gram meel enzovoort. Dat doe je dagelijks tot het actief is en goed ruikt, friszuur. Kan niet mislukken.
(Ik heb het ook zo gedaan, met dank aan Ballie voor de tips die ik op het broodbakforum forum ontving.)
Dus alles gelijk houden. Altijd 100% hydratatie.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

119
bobbee schreef:
bobbee schreef:Als je nu een potje vult met 50 gram water en 50 gram meel dan kan dat mooi zijn werk doen. Maandag neem je 50 gram van dat prutje en vul je aan met 50 gram water en 50 gram meel enzovoort. Dat doe je dagelijks tot het actief is en goed ruikt, friszuur. Kan niet mislukken.
(Ik heb het ook zo gedaan, met dank aan Ballie voor de tips die ik op het broodbakforum forum ontving.)
Dus alles gelijk houden. Altijd 100% hydratatie.
Nog een keer de vraag . . . husselen?

Alles wat ervoor is geschreven had ik mogelijk al gelezen?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.