Re: gespot

1694
fransg schreef:Die houten zijkanten echt jaren zeventig. Zo’n stereomeubel met platenspeler erin.
Ja, spijtig, men had hier beter gekozen voor een moderne herwerking vs restauratie. Ik gok toch dat het een restauratie is, anders is het echt spijtig

1695
ja volgens mij stond erbij dat het een restauratie betrof, maar sommige dingen moet je niet willen restaureren, juist fijn dat die lelijkheid ver achter ons ligt, daar hoeft de jeugd van vandaag niks van te weten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1696
fransg schreef:Die houten zijkanten echt jaren zeventig. Zo’n stereomeubel met platenspeler erin.
En indien echt luxe, voorzien van een platenwisselaar.

Doet mij denken aan lagere schooltijd dat we een liedje van een soort pre-ikea persifleerden. DOEBIE DOEBIE DOEBIE uit elkaar, DOEBIE DOEBIE DOEBIE, in elkaar.....

Afbeelding

Laatst gewijzigd door gilleko B. op za 04 sep 2021, 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.

1697
De B. Cormorant schreef:De industriële look op de eerste foto met het overzicht heeft wel wat, de andere foto's vind ik wat minder, meer gedateerd zonder de elegantie van sommige andere periodes

https://www.instagram.com/p/CTW0sQpM5Cn ... =copy_link

Afbeelding
Prachtige hendels, nog extremer geribbeld als bij die Faema. Bij de Rocket zijn wel de draaiknoppen van Faema overgenomen, helaas niet die prachtige hendels.

Zijn er koperen leidingen vernikkeld of zijn dat RVS leidingen?

Afbeelding

1698
gilleko B. schreef: za 04 sep 2021, 11:09
En indien echt luxe, voorzien van een platenwisselaar.
Ja leuk, zo'n staafje waar je dan 5 langspeelplaten op kon stapelen, en dan na afloop van een LP tilde de arm van de naald zich op, bewoog voorzichtig opzij, waarna de volgende langspeelplaat met een klap op de draaitafel bovenop de eerdere plaat stortte en de arm met de naald secuur de groef weer opzocht.

Wat een luxe!

En dan lag de nieuwste grammofoonplaat van James Last alweer in de supermarkt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1699
fransg schreef: za 04 sep 2021, 11:17 Ja leuk, zo'n staafje waar je dan 5 langspeelplaten op kon stapelen, en dan na afloop van een LP tilde de arm van de naald zich op, bewoog voorzichtig opzij, waarna de volgende langspeelplaat met een klap op de draaitafel bovenop de eerdere plaat stortte en de arm met de naald secuur de groef weer opzocht.

Wat een luxe!

En dan lag de nieuwste grammofoonplaat van James Last alweer in de supermarkt.
En als er 5 LP's onderlagen, dan slipte de boel door waardoor zelfs James Last als psychedelische muziek klonk ;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.