Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1742
bobbee schreef:https://youtu.be/Pt-JpMOpH4Y?si=tqDPXf-wki4SLZFT

Luxe (grote) WDT tool.
Ik heb hem een paar keer gebruikt nu en lijkt fijn. Magneten klemmen goed, paar keer drukken en daarna alles mooi opgeschud om te tampen. En het werkt allemaal met 1 hand wat ook top is. De zwarte band met het bomber schreeuw logo heb ik omgedraaid, staat net wat mooier naar mijn mening.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

1744
bobbee schreef:Dat is leuk! Ik vind het een leuke gadget voor erbij, werkt gewoon lekker eenvoudig.

Goeie van die zwarte band, die naam en logo zijn een beetje vaag/vreemd.
Nu een tijdje in gebruik en ik was toch wat te snel met delen. Ik vind hem niet zo goed werken als ik dacht, de naalden kommen niet diep genoeg op de laagste stand en het maalsel verdeelt hij met een kuiltje in het midden waardoor de extractie negatief wordt beïnvloed.
Ik ga weer terug naar met het handje roeren.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1747
bobbee schreef: za 07 sep 2024, 12:35 Vind ze voor filterkoffie niet heel indrukwekkend maar voor espresso wel.
Ik heb er haast geen andere ervaring mee.
Mijn enige andere referentie is de lab sweet schijven wat oorspronkelijk ook voor filter is bedoeld. Maar in mijn ervaring is dat niet heel goed.

Ik heb ondertussen wat gemaakt maar er zit nu al overduidelijk tussen die twee schijven een dag en nacht verschil.
De doorlooptijd door het filter papier gaat met MP ook veel sneller.
You can't buy experience

1750
Hk87 schreef: za 07 sep 2024, 12:50
bobbee schreef: za 07 sep 2024, 12:35 Vind ze voor filterkoffie niet heel indrukwekkend maar voor espresso wel.
Ik heb er haast geen andere ervaring mee.
Mijn enige andere referentie is de lab sweet schijven wat oorspronkelijk ook voor filter is bedoeld. Maar in mijn ervaring is dat niet heel goed.

Ik heb ondertussen wat gemaakt maar er zit nu al overduidelijk tussen die twee schijven een dag en nacht verschil.
De doorlooptijd door het filter papier gaat met MP ook veel sneller.
Ik heb de 64mm variant maanden lang voor filter gebruikt in de Lagom P64 en vond ze eigenlijk best wel goed, zeker beter dan de cast schijven die alles alleen maar mengen en weinig van de mooie smaak heel laten. Voor espresso vond ik ze te klinisch en vooral heel lastig om er echt iets moois uit te krijgen. Een mooie schijf om eens goed kennis te maken met hoe filterkoffie kan zijn.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60