omeCo schreef: do 24 feb 2022, 09:00
Jazz is niet mijn ‘corebusiness’ en nu ik eens wat beter kijk, lijkt het aanbod in afspeellijsten inderdaad vrij beperkt. Dat is jammer want de collectie is groot.
Ik vermoed dat het 'm zit in de opzet van de software, het algoritme zogezegd. Als ik op Tidal begin met een album / nummer van een musicus, dan speelt daarna iets dat er mooi bij hoort maar niet per se van diezelfde artiest en zo ga je dan zigzag door een gigantische bibliotheek en ontdek je af en toe iets buitengewoons. Bij de Apple lijkt het te gaan om en beperkte playlist die iets of iemand heeft samengesteld, die in de loop der tijd wel wordt aangepast en vernieuwd, maar niet elk moment weer anders is. De Apple Music playlist die ik een paar dagen later weer startte,begon met dezelfde nummers.
omeCo schreef: do 24 feb 2022, 09:00
Ik kwam overigens wel een heel interessante dienst tegen waarmee je je complete muziekbibliotheek inclusief afspeellijsten etc kunt overzetten van de ene naar de andere streamingdienst. Het kan gratis maar als je betaalt kan er meer en gaat het makkelijker. De dienst heet Soundmixshow.com.
https://soundiiz.com/nl/
Ik zie daar voor mezelf geen toepassing in. In mijn lokale bibliotheek zit o.a. een hele collectie verhalen van Joe Frank, die zijn nergens anders beschikbaar want ik heb die er hier zelf ingezet. Op hard disk heb ik een collectie die ik niet ga 'delen' met andere diensten en ik heb zelf geen 'afspeellijsten'