Een dagje later dan gepland, maar nu alsnog het eindresultaat. Om maar met de deur in huis te vallen:
Super trots op het eindresultaat, veel dank aan TY voor het meedenken, fabriceren van missende onderdelen en het soldeerwerk, HanR voor hulp met de zoektocht naar onderdelen en PdG voor de inspiratie en kennis over zijn zijn Ater! Wat is het toch leuk zo'n espresso community als deze.
Nog wat stapjes uit het proces nader toelichten.
1. Het solderen van de nippels en de boiler (je zal maar bekend staan om je nippels...)
Waarschijnlijk het meest besproken onderwerp van deze restauratie: mijn nippels

, tot in de perfectie nagemaakt op de draaibank door TY. Na een poging om ze te klemmen zonder soldeer, toch besloten om ze te solderen. Voila:
Daarnaast nog een drupje tin op een mogelijk lekkende koppeling gelegd:
2. Tot diep in de nacht toch maar even sleutelen
Zoals ik al voorspelde toen ik bij TY vertrok moest er natuurlijk dezelfde avond nog gesleuteld worden. Uiteindelijk om 1.30 het eerste shotje kunnen maken.
Kranen moesten nog even wat onderhoud hebben en het draad voor de pootjes was verdwenen onder de poedercoating.
3. De volgende dag de finishing touches
Dankzij TY had ik een stukje mooie retro-look kous voor om de kabels, deze gemonteerd:
Besloten het oude pijlglas terug te plaatsen, de kleine beschadigingen vind ik een mooie hint naar het verleden:
Ten slotte de Biscione weer z'n vertrouwde plekje terug gegeven:
4. Het eindresultaat