Re: Nieuwe machine voor de Espresso purist: ECM Puristika

23
Volgens DaveC, een bekende espresso guru op Britse koffiefora, zal de fix relatief sowieso eenvoudig door de dealer of de consument uit te voeren zijn.

Ik wil hem graag hebben, waarbij ik liefst nog even zou wachten op een V1.1, maar het is natuurlijk de vraag of dit uberhaupt aangekondigd wordt door ECM, of dat de ‘gefixte modellen’ gewoon stilletjes aan in nieuwe batches uitgeleverd worden…

Re: Nieuwe machine voor de Espresso purist: ECM Puristika

28
Onderstaande kreeg ik van een zaak die ook de ECM Puristika verkoopt als antwoord op mijn vraag of ik de Puristika wel zou moeten kopen ivm het issue met opwarming, waarbij ik ook bovenstaand filmpje ter verduidelijking had meegestuurd.
Wat is jullie beeld hierbij?
Bedankt voor de duidelijker uitleg. Wij hebben nogmaals navraag gedaan en wij hebben de onderstaande reactie ontvangen:

“Er is hierbij geen sprake van een defect. Dit is namelijk bij alle E61 machines met Eco modus en doorstroom boilers. De machine koelt geheel af dus ook de broeikop. Na inschakelen, indien de machine geheel is afgekoeld duurt dit circa 20 minuten. De thermo syfon systeem in de broeikop werkt pas optimaal wanneer de machine warm is. Om dit te versnellen is het raadzaam om eerst te flushen zodat de broeikop doorstroomt met warm water.”

Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij het graag.