Dat neem ik aan van je, maar 68mm (mazzer) conisch is gangbaarder en al jaren een topper. 32mm anders dan die van de etzmax is niet te vergelijken en eigenijk alleen in de etzmax goed.gilleko B. schreef:Etzmax heeft 32 mm conisch maar wel subliembobbee schreef:Je doet de linea te kort als je er slechte koffiebonen in stopt.Visionair schreef: Duidelijk, zo zit ik er ook een beetje in. Het is voor mij ook gewoon een stuk emotie en beleving, ik wil me graag verder verdiepen. Initieel neig ik ook naar de Mini, de Micra is voor mij ook wat "iel". Ik moet ze even een keer naast elkaar zien denk ik.
Qua maler las ik suggesties variërend van Mazzer Super Jolly tot Mahlkonig X54, maar doe ik daarmee een Linea niet te kort?
Iemand advies voor een juist adres voor Marzocco? Ik zie dat Boot en Alleborgh ze beide verkopen.
Qua maler kun je veel kiezen. Conisch zou ik voor 68mm gaan, niet meer niet minder. Die schijven hebben zichzelf bewezen. Voor plat zou ik minimaal 64mm gaan tot 83mm voor goede espresso. Uitlijning is een ding waar je mee bezig kunt zijn en retentie van oud maalsel kun je ook meenemen in je zoektocht. Maar de espressomachine is minder belangrijk dan de maler. Dus de LM kun je geen te kort doen. Wel andersom.
️
Re: Keuze | La Marzocco Linea (mini/micra) of Dalla Corte Studio?
21Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!