22
door ctykil
Mochten mensen eventueel geïnteresseerd zijn in deze maler zal ik hier mijn ervaring weergeven nu ik ~1,5 jaar met deze gewerkt heb. Ik heb er uitsluitend espresso mee gezet, dus kan geen mening geven over de kwaliteit voor filter of mokka.
Ik ben persoonlijk nog steeds zeer tevreden over de machine, alleen ga ik binnenkort een single dose maler voor er naast aanschaffen omdat ik het mis om verschillende koffies naast elkaar te kunnen proeven en ook omdat vriendin/gasten niet altijd even fan zijn van het smaak profiel van mijn licht tot medium gebrande bonen.
Voordelen:
- Lekkere koffie door meerdere ranges, van licht tot donkere roasts.
- Consistent als eenmaal ingesteld voor resp. koffieboon.
- Makkelijk in gebruik & snel.
- Makkelijk schoonmaken.
Nadelen:
- Wisselen tussen koffie geeft wat inconsistentie. Ik werk van 'zak tot zak'; de machine heeft relatief veer retentie (2-3gram), wat er voor zorg dat als je wisselt naar een nieuwe koffie, je eerste 2/3/4 kopjes moet zetten en zoekende bent naar de optimale maal instelling voor die koffie.
- Grotere doses kunnen wat rommel geven als je geen dosing ring gebruikt op je portafilter.
- Niet makkelijk wisselen tussen verschillende maten portafilters of blind shakers. (Dit zal voor veel mensen niet van toepassing zijn, maar wilde het wel benoemen)
Ben jij dus opzoek naar een consistente makkelijke GBW maler en vind je het niet erg om 'zakje voor zakje' je koffie weg te werken, dan is deze maler zeker aan te raden voor jou. Wil jij echt experimenteren en veel verschillende type koffie naast elkaar drinken, kan je misschien beter verder kijken.
La Marzocco Linea Micra - Fiorenzato AllGround Sense