Re: Expobar Brewtus / Rocket R58 / Izzo Alex Duetto

21
Ojee, dit ontspoort weer in een lekker draadje over dromen, vergezichten en meningen. Op zich niets op tegen, maar wel erg off topic (mea culpa). Ik geloof niet dat OP hier nu erg veel aan gaat hebben.

En dan speel ik dus toch weer even modje: jongens, laten we het een beetje On topic houden!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

22
Was eigenlijk ook een beetje om aan te geven dat niet alles flitsende apparatuur hoeft te zijn, dat was dan de onderliggende gedachte ;) ja en om dan met een beetje droge stof te komen wordt ze misschien wel nieuwsgierig naar het branden als geheel en kan ze de aandacht een beetje verleggen zodat de eventuele verwarring iets meer chaotisch kan worden. 8-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

24
Bluecold schreef: Ps. Katja66, voordat je opmerkingen maakt over gezellige types hier kun je ook je eigen gedrag nagaan. Het wordt in de regel niet gewaardeerd als je andermans aankopen belachelijk gaat maken. Het is niet dat ik het heel erg vind als je de La Peppina uitmaakt voor lelijk, maar een opmerking terug zier sowieso in.
Sorry... was niet beledigend bedoeld, zeker niet. t Apparaat vertederde me haast!
Wat betekent 'een opmerking terug zier sowieso in"??
Bezzera Giulia (Juultje) - Bezzera BB005

26
@3aan schreef:Was eigenlijk ook een beetje om aan te geven dat niet alles flitsende apparatuur hoeft te zijn, dat was dan de onderliggende gedachte ;) ja en om dan met een beetje droge stof te komen wordt ze misschien wel nieuwsgierig naar het branden als geheel en kan ze de aandacht een beetje verleggen zodat de eventuele verwarring iets meer chaotisch kan worden. 8-)
Kijk, daar ben ik dan weer niet zo bang voor...haha.
Next step is een betere en mooiere machine. En nu ik een betere maler heb - ik was er al bang voor - krijg ik daar haast mee....;-) Maar, ik ben erg gevoelig voor de argumentatie van Spironski: liever meer (en: voor de noodzaak veel te veel....) geld uitgeven aan iets dat ik echt mooi vind, dan gaan voor de 'korte klap' en binnen 2 jaar weer spijt hebben van een Brewtus.
Maar, ik ben niet als velen van jullie hier zoveel met koffie bezig. In die zin is 2100 euro voor een espressomachine in mijn geval eigenlijk belachelijk...

Een dubbelboiler lijkt me prettig in gebruik als ik het zo lees. En het is een mooie manier om mn zoekrange te beperken; anders kan ik helemaaaal niet meer kiezen!

29
Hoge smalle machine, en geen DB? wat kost die eigenlijk?

Wat ik ook vreemd vind:
"Semiprofessional machines are used to prepare espresso starting from coffee pods or capsules."

(http://www.faema.com/eng/pr_semiprofessionali.asp)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

30
SteefM schreef:Katja66, als je de volgende keer op meerdere berichten reageert, zou je dat dan toch in één bericht willen doen? Je kunt een bericht aanpassen met de 'wijzig'-knop rechtsbovenin het bericht. Dat houdt het iets overzichtelijker :)
Uh...jij gaat erover, maar overzichtelijker... dat lijkt me nou juist niet... maar goed, ik zal m'n best doen, voortaan... kennelijk is het adagium: zo min mogelijk berichten sturen? of een andere ongeschreven regel, die ik nog niet begrepen heb?