Re: Bialetti Moka Express en Compak K3 nog geen succes

21
Enige zelfkennis is mij niet vreemd dus dat upgraden wanneer ik nu 'te laag' start is zeker aanwezig. Vandaar dat ik ook eerder het budget zou oprekken voor een betere aankoop.

De stappen van Stumptown heb ik tot in alle details nauwkeurig gevolgd maar heeft dus nog niet geresulteerd in een lekkere kop koffie. Helaas. Inmiddels ben ik in het bezit van twee mokapotjes en met geen van beide lukt het naar tevredenheid. Goede kans dat het gewoon een gebruikersfout is, maar lijkt op de een of ander manier toch onwaarschijnlijk na zoveel proberen. Maar ik laat me graag op mijn fouten wijzen als daar het probleem ligt.

Voor nu ben ik weer even aan de Nespresso. Minder gedoe met aardige koffie. Het valt me overigens nu pas op hoe 'flauw' Nespresso eigenlijk is.
Rancilio Silvia, Compak K3, Bialetti Moka Express, Bialetti Venus

22
Gisteren ben ik naar aanleiding van de uitnodiging bij CarpSafari langsgeweest. Hartelijk dank voor de enthousiaste verhalen en uitleg/demo, CarpSafari.

We hebben mijn eigen Moka Express gebruikt en met eigen meegenomen maalsel een kop koffie gezet en kwamen beide tot de conclusie dat die inderdaad niet erg lekker was. We noemden de smaak scherp en zelf het woord metaal viel op een zeker moment. Dat laatste liet me niet helemaal los en ben gisteren op internet gericht gaan zoeken en vond aardig wat informatie hierover. Anderen schreven namelijk ook een metaalachtige smaak te proeven. Een van de geopperde oplossingen was het een paar keer doorkoken van de Moka Espress met water en azijn. Mogelijk heb ik daar eerder simpelweg overheen gelezen.
Vanochtend heb ik de Moka Express met azijn doorgekookt en zowaar is de smaak veel zachter. Mogelijk dat ik hem nog een of twee keer moet doorkoken. Hopelijk verdwijnt dan die vreemde smaak helemaal.

Maar laat ik nog niet te vroeg juichen. Ideaal is het nog niet. Maar het begin is er zeker. Misschien dat hiermee de aanschaf van een machine nog even op de lange baan wordt geschoven.
Rancilio Silvia, Compak K3, Bialetti Moka Express, Bialetti Venus

23
Graag gedaan Peter!
Na dat eerste 'scherpe' bakje, heb ik met Peter's eigen maalsel en mijn French Press een bakje gemaakt, dat idd veel zachter smaakte.
Ook gaf ik de tip om de Bialetti met baking soda uit te koken,...puur azijn moet je ook mee oppassen dat het aluminium niet zwart uitslaat.[gewone soda is ook minder geschikt].

Blij te horen dat het je al beter smaakt, ik zit hier te genieten van super lekker brood, waarvoor nog mijn dank Peter!