bobbee schreef:Gisteravond een deeg proberen te draaien van 1500 gram maar dat ging niet lekker. Duidelijk dat je dit apparaat even goed moet leren kennen of vol storten met minimaal 1400 gram meel excl water etc...
Ik ga door en ben benieuwd of ik de santos onder knie krijg.
Nadat ik het gesprek met de Bakker had gehad ging het als vanzelf, daarvoor toch zeker een 15 kilo meel verkloot, dat haalde ik bij de Tangermarkt in den Haag, heel mooi meel voor 35 cent de kilo, dan gooi je hooguit €5,- in de vuilbak, van koffie heb ik wel meer gedoneerd aan het ronde archief.
Ik hoop dat je het met een betere vulling beter gaat doen, kan je de Santos bowl/schaal ook variabel remmen? Zoja dan zoveel remmen dat die net niet gaat opstropen.
Op een gegeven moment gaat je deeg glanzen en dan nog een paar minuten langer dan dat jezelf goed acht, dit bij brooddeeg, met Pizza is het heel anders, kan bijna niet fout gaan.
PS Bob, die Emmenaren hebben de Westlanders een aardig OOR aangenaaid, die rechtse rakker (wethouder) Bouke Arends, krijgen wij nu als Burgervader, de bedreigingen ontdoken, het zijn hier ook geen Lieverdjes, wij hebben ook rooien maar dan vooral tomaten en paprika's etc. Die lusten we met huid en haar (bietjes)