Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

211
omeCoffee schreef: zo 15 dec 2024, 01:04
Koffiedrap schreef:Bij mij is er afgelopen jaar 2024 ook een hoop veranderd in mijn hoekje.
In het voorjaar is mijn VBM junior 2B vervangen voor een profitec Pro700 echt een waanzinnige machine.
En is mijn Mahlkonig X54 via de Fiorenzato F64evo veranderd naar de Mazzer Philos.
IMG_1247.jpeg
IMG_1248.jpeg

En recent bij de Action dit kleine bamboe kastje gekocht

IMG_1249.jpeg
Fraaie combi! Onze sets komen redelijk overeen zie ik. In ieder geval geen reden tot klagen!
Zo’n pro800 met lever geeft dat een hele andere smaak dan de pro 700 met pomp en e61 kop?
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M
  • Bialetti

212
Oeh, goeie vraag. Geen compleet andere smaken. Het is meer alsof de smaken wat ‘ronder’ zijn, subtieler, aangenamer, minder scherpe randjes.
Hartstikke subjectief natuurlijk maar ik heb al zo vaak mensen voor het eerst espresso van een lever zien drinken en ze verwonderd zien kijken van ‘hee, dàt is lekker zeg’ , dat ik me niet kan voorstellen dat het slechts verbeelding is.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

213
MichaelvDuuren schreef:
omeCoffee schreef:
Madencio schreef:Mijn laatste setup in dit huis, de Flair 58 plus maar eens proberen en in het nieuwe huis hopelijk een andere lever voor in de plaats. Yiğit wilde ook op de foto.
Afbeelding
Fraai! En zie ik daar een tamperstation van Normcore? Hoe bevalt dat qua tampen? Ligt de portafilter mooi stabiel?
Ik heb toevallig net de losse via MP gekocht. Die hoop ik een deze dagen binnen te krijgen. Ik ben ook benieuwd hoe stabiel die ligt. Had het daarom nog niet nieuw aangedurfd, want dat is dan toch flink weggegooid geld als het niet bevalt.

https://www.normcorewares.com/products/ ... lter-stand

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Al ervaring met het ding van Normcore? Ben nogal benieuwd!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

215
omeCoffee schreef:
MichaelvDuuren schreef:
omeCoffee schreef: Fraai! En zie ik daar een tamperstation van Normcore? Hoe bevalt dat qua tampen? Ligt de portafilter mooi stabiel?
Ik heb toevallig net de losse via MP gekocht. Die hoop ik een deze dagen binnen te krijgen. Ik ben ook benieuwd hoe stabiel die ligt. Had het daarom nog niet nieuw aangedurfd, want dat is dan toch flink weggegooid geld als het niet bevalt.

https://www.normcorewares.com/products/ ... lter-stand

Al ervaring met het ding van Normcore? Ben nogal benieuwd!
De post duurt wat langer dan gewend met deze dagen…
Wordt vervolgt.
Afbeelding