R&B schreef:Ik heb de Sette nu een poosje en hij bevalt nog steeds zeer goed. Ik gebruik hem alleen (nog) voor espresso.
Ik heb ook een W versie, elke keer spot-on op het ingestelde gewicht, hooguit +- 0,1g, maar meestal exact.
Smaak is ook goed, makkelijk in te stellen zoals ik al gewend was met m'n MC90.
Die laatste heb ik niet meer gebruikt sinds de Sette. Alleen in het begin om wat te vergelijken.
Inmiddels wel al de shims moeten toevoegen om de maling binnen espresso bereik te houden. Dat ging heel makkelijk en was alvast een oefening voor onderhoud.

Die shims heb ik nog niet nodig, ik zit op de macro schaal nog in stand 6, dus ik heb wel wat marge/ruimte nog.
De coars burrset heb ik nog niet weggegooid ofzo, dus ik ga zeker nog even wat meer ermee malen om te kijken of er wat scherpe randjes af kunnen om het beter te maken. Maar momenteel zijn de grove deeltjes ongeveer formaat die ik wil en ken voor filter, maar dan krijg je dus letterlijk dit resultaat:
(dit lijkt heel grof, maar is vrij dichtbij gefotografeerd, totaal zie je ook maar 18 gram koffie wat gemalen is.)
Ik snap er niets van hoe Baratza dit durft te verkopen als specifieke filtermaling machine/schijven. En mijn hoela dat ik maar fijner moet malen, zachter moet opschenken en het zo toch nog wel een beetje werkt....Als ik mijn auto op twee wielen weet te krijgen, dan kan ik ook het fietspad gebruiken, maar toch maar liever niet