Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

222
omeCoffee schreef:
Keyser schreef:
omeCoffee schreef:Perfect. Die moet ik ook hebben! Eens kijken of ik dan rechtstreeks in het filtermandje kan malen. Ruimte onder de philos is 10cm.
Nice, ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik ook! Heb hem net besteld
Afbeelding
Het ding net ontvangen. Alleen de naked past erop maar de uitloop van de dubbele is te breed en past niet in de twee uitsparingen daarvoor.

Hij gaat terug. Als iemand nog iets wil weten qua afmetingen oid, laat het dan even weten.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

223
omeCoffee schreef:
omeCoffee schreef:
Keyser schreef:Nice, ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik ook! Heb hem net besteld
Afbeelding
Het ding net ontvangen. Alleen de naked past erop maar de uitloop van de dubbele is te breed en past niet in de twee uitsparingen daarvoor.

Hij gaat terug. Als iemand nog iets wil weten qua afmetingen oid, laat het dan even weten.
Oh sukkel! Verkeerde maat gekocht! Zie ik nu pas…
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

226
Ik heb zo’n Tough holder. Erg praktisch door het verstelknopje. Zodat de portafilter recht kan worden gesteld. Die Tough ziet er echter wat lomp uit.
Ik moet zeggen dat de Normcore esthetisch fraaier lijkt op de foto’s. Op één foto lijkt een LM portafilter te zien. De LM handgreep heeft een lichte hoek, waardoor die wellicht ook scheef in de houder zou liggen?
Heeft OmeCo inmiddels de juiste besteld? Hoor ook graag je ervaringen.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

227
Frup schreef:Ik heb zo’n Tough holder. Erg praktisch door het verstelknopje. Zodat de portafilter recht kan worden gesteld. Die Tough ziet er echter wat lomp uit.
Ik moet zeggen dat de Normcore esthetisch fraaier lijkt op de foto’s. Op één foto lijkt een LM portafilter te zien. De LM handgreep heeft een lichte hoek, waardoor die wellicht ook scheef in de houder zou liggen?
Ik heb de juiste maat nog niet besteld want levering wordt nu toch past na de kerst. Dus even geen haast.

Ik zal even een paar foto’s maken want er zitten verschillende pas stukken bij waarmee je, denk ik, die scheve LM (niet spottend bedoeld hoor) handgreep toch recht kunt leggen.

230
Frup schreef:Ik heb zo’n Tough holder. Erg praktisch door het verstelknopje. Zodat de portafilter recht kan worden gesteld. Die Tough ziet er echter wat lomp uit.
Volgens mij maakt het niks uit of die beetje scheef staat. Maalsel moet erin vallen en dan moet het netjes verdeeld worden. Of het beetje scheef staat is niet belangrijk zolang het maar niet eruit valt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!