cremalover schreef: za 20 jun 2020, 09:08
Weet nog toen ik een jaar of 10 was en we in Friesland op vakantie waren. Het zwaard van Lange Pier moest ik toen zien. Mooie serie.
Naar Friesland, dat was destijds een hele reis. Ik was er ook eens een week, zeilen natuurlijk, wat me voor het leven heeft genezen van de lust om op het water te zijn. Wat een gruwel, niks dan een onvoorstelbare grauwe massa kolkend water om je heen dat popelt om je te verzwelgen, alles koud en nat en vervelend en een oude instructeur die 'stoer' was, dat wil zeggen een grove, lelijke oude naarling. En tienduizenden vliegen en muggen in het huisje die, toen we eenmaal gif spoten, als een zwart korrelig tapijt neervielen. Je realiseert je dan hoe fijn het thuis is.
Leuk, die oude dingen herinneren. Wat ik ook fascinerend vond is een tv serie die verder niemand lijkt te hebben gezien. 'Daal af in de duivelsgrot" heette het men kon via een luik in het keukenkastje een trap af en allerlei onderaardse gangen (van karton) door, vermoedelijk geïnspireerd door de mergelgrotten in Limburg. Ook daar gebeurde verder niets maar het was evengoed erg spannend want het was op tv.