Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

2872
fransg schreef: Ha ja wat praatten die mannen toen keurig, en wat zaten we lang te kijken naar heel weinig actie. Dat had "I Spy" destijds ook, met Robert Culp, en 'The Persuaders' -- daar gebeurde niks maar het werd als actie gepresenteerd, mooie kalme jeugd hadden we daarmee.

Donderstenen waren het toen en nu nog!

https://youtu.be/8nDmmkYLBeY

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

2873
fransg schreef: vr 19 jun 2020, 22:37
gilleko B. schreef: vr 19 jun 2020, 19:08
Roeren zou ik niet doen. :D
Deze man op ongeveer 4 minuten in dit filmpje wel. Overigens deze aflevering heeft op mij ala kleine jongen erg veel indruk gemaakt. Zowel de kok als de hekserij van Sindala.

Ha ja wat praatten die mannen toen keurig, en wat zaten we lang te kijken naar heel weinig actie. Dat had "I Spy" destijds ook, met Robert Culp, en 'The Persuaders' -- daar gebeurde niks maar het werd als actie gepresenteerd, mooie kalme jeugd hadden we daarmee.
[/quote]

Ik heb er slecht van geslapen .Vooral de aflevering met de Pest. Die "artsen"met vogelbekken waarin ze kruiden deden.
Weet nog toen ik een jaar of 10 was en we in Friesland op vakantie waren. Het zwaard van Lange Pier moest ik toen zien. Mooie serie.

2874
cremalover schreef: za 20 jun 2020, 09:08 Weet nog toen ik een jaar of 10 was en we in Friesland op vakantie waren. Het zwaard van Lange Pier moest ik toen zien. Mooie serie.
Naar Friesland, dat was destijds een hele reis. Ik was er ook eens een week, zeilen natuurlijk, wat me voor het leven heeft genezen van de lust om op het water te zijn. Wat een gruwel, niks dan een onvoorstelbare grauwe massa kolkend water om je heen dat popelt om je te verzwelgen, alles koud en nat en vervelend en een oude instructeur die 'stoer' was, dat wil zeggen een grove, lelijke oude naarling. En tienduizenden vliegen en muggen in het huisje die, toen we eenmaal gif spoten, als een zwart korrelig tapijt neervielen. Je realiseert je dan hoe fijn het thuis is.

Leuk, die oude dingen herinneren. Wat ik ook fascinerend vond is een tv serie die verder niemand lijkt te hebben gezien. 'Daal af in de duivelsgrot" heette het men kon via een luik in het keukenkastje een trap af en allerlei onderaardse gangen (van karton) door, vermoedelijk geïnspireerd door de mergelgrotten in Limburg. Ook daar gebeurde verder niets maar het was evengoed erg spannend want het was op tv.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2876
fransg schreef: za 20 jun 2020, 09:40
cremalover schreef: za 20 jun 2020, 09:08 Weet nog toen ik een jaar of 10 was en we in Friesland op vakantie waren. Het zwaard van Lange Pier moest ik toen zien. Mooie serie.
Naar Friesland, dat was destijds een hele reis. Ik was er ook eens een week, zeilen natuurlijk, wat me voor het leven heeft genezen van de lust om op het water te zijn. Wat een gruwel, niks dan een onvoorstelbare grauwe massa kolkend water om je heen dat popelt om je te verzwelgen, alles koud en nat en vervelend en een oude instructeur die 'stoer' was, dat wil zeggen een grove, lelijke oude naarling. En tienduizenden vliegen en muggen in het huisje die, toen we eenmaal gif spoten, als een zwart korrelig tapijt neervielen. Je realiseert je dan hoe fijn het thuis is.

Leuk, die oude dingen herinneren. Wat ik ook fascinerend vond is een tv serie die verder niemand lijkt te hebben gezien. 'Daal af in de duivelsgrot" heette het men kon via een luik in het keukenkastje een trap af en allerlei onderaardse gangen (van karton) door, vermoedelijk geïnspireerd door de mergelgrotten in Limburg. Ook daar gebeurde verder niets maar het was evengoed erg spannend want het was op tv.
Reis van 6 uur naar Holwerd. :| Met de kortebroek met drie man op de achterbank (voorzien van gloeiend hete skai) van een 1200 Kever met daarachter een Kip caravan.Voorin een rokende bestuurder die alle ramen potdicht wilde ivm "trek op de nek ".
Andere tijden.

2877
cremalover schreef:
fransg schreef: za 20 jun 2020, 09:40

Reis van 6 uur naar Holwerd. :| Met de kortebroek met drie man op de achterbank (voorzien van gloeiend hete skai) van een 1200 Kever met daarachter een Kip caravan.Voorin een rokende bestuurder die alle ramen potdicht wilde ivm "trek op de nek ".
Andere tijden.
Haha mijn ouders hadden ook een 1200 kever in de jaren 60, van die plastic zittingen met gaatjes , zittingen met veren, poddomme wat was dat warm achterin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mooi verhaal

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

2878
gilleko B. schreef: za 20 jun 2020, 10:33 Thierry de Slingeraar en ga zo maar door
Oh ja!

Destijds waren de helden nogal androgyn, achteraf bekeken zou je zeggen Gay Pride jongens in hun ballet-maillots. Floris en Sindala praatten ook met elkaar alsof de een de ander elk moment een bezemkast in kon trekken want die jonge heren in de kracht van hun leven hadden immers ook hun verlangens en meisjes waren in geen velden of wegen te bekennen dus men moest wat als superheld.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2880
cremalover schreef: za 20 jun 2020, 11:17 Met de kortebroek met drie man op de achterbank (voorzien van gloeiend hete skai) van een 1200 Kever met daarachter een Kip caravan.Voorin een rokende bestuurder die alle ramen potdicht wilde ivm "trek op de nek ".
Andere tijden.
Oh ja, die hitte! En destijds, als het regende was het meteen armageddon noodweer, langzaam rijden, geen hand voor ogen zien, ruitenwissers spoelden zowat weg, hadden niets in te brengen tegen het natuurgeweld. In de wagen kon je mekaar niet verstaan door de regen op het dak of het doek voor het stukje open dak. Veiligheidsriemen bestonden geeneens en ja die vieze sigarettenrook, dat was normaal, wat zullen we gestonken hebben met z'n allen, iedereen in het land. Geen wonder dat het sop zo grijs werd als het tijd was voor de wekelijkse wasbeurt.