Re: Mazzer Philos

291
Mooi dat dat werkt! Ik heb zelf de 200i schijven er 3 dagen in gehad om te proberen, maar dat bevalt me helemáál niet. Ik heb dus snel de 189d er weer in, en nu is het weer perfect naar mijn smaak.
Ik vind de Philos een fijne maler.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

292
omeCoffee schreef:Letterlijk de gulden middenweg dus! Leuk.
Ik heb de 233 alweer even geleden vervangen door de i200D. Die bevallen me toch beter.

Nu we het toch over de Philos hebben; ik heb onlangs alle schroeven die ik kon vinden eens gecheckt en ik vond er als ik me goed herinner 3 die nog wat aangedraaid konden worden. Ik weet niet of de molen zo de fabriek heeft verlaten of dat ze wat zijn los getrild. Het is in ieder geval iets om over een paar maanden nog eens te controleren.
Dat is mij niet opgevallen, ze zaten allemaal vrij strak zelfs

293
Niet de schroeven van de schijven maar alle andere schroeven waarmee de molen in elkaar steekt. De bodemplaat heeft er een aantal, de bevestiging van de maalkamer/motor op de voet heeft er 6 etc etc.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

294

omeCoffee schreef:Niet de schroeven van de schijven maar alle andere schroeven waarmee de molen in elkaar steekt. De bodemplaat heeft er een aantal, de bevestiging van de maalkamer/motor op de voet heeft er 6 etc etc.
Oh! Nee, dat heb ik niet gecontroleerd, nooit aan gedacht ook :-)

295
Leinad schreef: do 12 jun 2025, 21:12 Mooi dat dat werkt! Ik heb zelf de 200i schijven er 3 dagen in gehad om te proberen, maar dat bevalt me helemáál niet. Ik heb dus snel de 189d er weer in, en nu is het weer perfect naar mijn smaak.
Ik vind de Philos een fijne maler.
De 200d zijn ook niet mijn type schijf. Ben voornamelijk een cappuccino drinker en vond het niet lekker mengen met de melk.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M
  • Bialetti