Re: Pressure kit La Pavoni

31
Zo,

Was weer even geleden...

Kleine 3 weken geleden ook een pressure kit voor onze Pro aangeschaft. Wow! Ben erg onder de indruk - ik merk dat er vooral heel veel rust in mijn hevel actie komt. Waar ik vroeger nog wel eens ‘krampachtig’ de eerste druppels er uit probeerde te persen heb ik nu de rust op de druk rustig op 9 bar te houden en dan die paar seconden te wachten alvorens de eerste druppels verschijnen zoals ik van mijn Strega zo gewend was. Ben met dit inzicht ook al snel wat grover gaan malen en heb het gevoel dat mijn shots er simpelweg nog lekkerder van zijn geworden. Ik vind het een erg gave aanvulling die ik me meer brengt dan ik had verwacht :D

Groet, Vincent

32
Leuk!

9 bar?

Ik ga niet hoger dan 7 bar, meestal max 6 bar.

Om op 9 bar te komen moet je serieus je best doen. Gelukkig bevalt mij de smaak bij lagere druk ook beter. Was met de Strietman en Robot niet anders.

Zo veel mensen zo veel wensen...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

35
Ik ben de pressurekit van coffeesensor aan het installeren, maar er lekt water uit de broeikop als de handel naar beneden staat. Verder vraag ik me af hoe het kan dat de manometer voor de geveldruk iets meet terwijl deze op een massieve stang wordt geschroefd... Kunnen jullie me met deze twee punten verder helpen?
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart

37
Oene Zwittink schreef: wo 17 nov 2021, 08:28Verder vraag ik me af hoe het kan dat de manometer voor de geveldruk iets meet terwijl deze op een massieve stang wordt geschroefd.
De nieuw te plaatsen 'stang' is toch hol van binnen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

38
Oene Zwittink schreef:Ik ben de pressurekit van coffeesensor aan het installeren, maar er lekt water uit de broeikop als de handel naar beneden staat. Verder vraag ik me af hoe het kan dat de manometer voor de geveldruk iets meet terwijl deze op een massieve stang wordt geschroefd... Kunnen jullie me met deze twee punten verder helpen?
https://youtu.be/yVEtKnlSX1Q
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

39
Sorry, de stang is inderdaad hol, had ik niet door. Gaatje zat dicht met teflon tape... Ben de broeikop LP nu weer aan het ontmantelen, waarschijnlijk heb ik de zuigerstang niet diep genoeg in de zuigerkop geschroefd. Voor wie dit na wil doen: dat moet met teflontape, rechtsom om de draad gedraaid. Als het allemaal werkt, zal ik een kort verslagje plaatsen, zie dat er al veel meer over de Pavoni's op de site staat.
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart