Re: 360 graden andere keuze?

33
bvds schreef: di 08 dec 2020, 13:49 En voor de totale investering kan ik geen beter alternatief bedenken. Dus Bas is happy ;)
Daar gaat het om in het leven! In staat zijn / het vermogen verwerven om gelukkig te zijn in de gegeven en verworven situatie.

Op deze wijze kan het voor degene die een Pavoni aanschaft een hele mooie start betekenen van een schitterende ontwikkelingsweg. Indien men dan ook nog een beetje charisma heeft, kan men na een viraal gaande TEDtalk over dit onderwerp een reeks boekjes daarover publiceren. Wordt deze methode eenmaal aangegrepen door enkele prominente consultants bij Unilever of PriceWaterhouseCooper damn heeft men zijn kostje gekocht en de schaapjes op het droge terwijl men het ijzer smeedt zodra het heet is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

34
Het gaat wel alle kanten op...van een kleine maar fijne Pavoni maar een Lambro...

Zaak om gewoon even rustig te bedenken wat je wilt. Een Lambro koop je niet eventjes en zet je ook niet overal neer. En zo'n machine is ook niet bedoeld voor even aanzetten voor een shotje. Maar meer voor permanent aan. Dat neemt niet weg dat het een geweldig apparaat is. Maar zo kan ik heel veel geweldige machines opnoemen. Oud en nieuw.

Ik zou als ik jou was eens goed rondkijken en machines uitproberen. Je moet er eerst achter komen wat je wilt. En bedenk dat de machine niet zo belangrijk is. De kwaliteit van de koffie en de maler hebben veel meer invloed op de smaak dan de machine.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

36
bvds schreef: di 08 dec 2020, 18:18 Het gaat wel alle kanten op...van een kleine maar fijne Pavoni maar een Lambro...

Zaak om gewoon even rustig te bedenken wat je wilt. Een Lambro koop je niet eventjes en zet je ook niet overal neer. En zo'n machine is ook niet bedoeld voor even aanzetten voor een shotje. Maar meer voor permanent aan. Dat neemt niet weg dat het een geweldig apparaat is. Maar zo kan ik heel veel geweldige machines opnoemen. Oud en nieuw.

Ik zou als ik jou was eens goed rondkijken en machines uitproberen. Je moet er eerst achter komen wat je wilt. En bedenk dat de machine niet zo belangrijk is. De kwaliteit van de koffie en de maler hebben veel meer invloed op de smaak dan de machine.

Nee hoor, een Lambro vind ik supermooi maar dat gaat het niet worden. Er wordt hier veel geschreven en aangeboden en dat is geweldig en leuk om te onderzoeken. Er is ook zoveel te koop. Ik ben gek op oldtimers maar ik wil gewoon een nieuwe machine vers uit de doos. Ik ben nog steeds verliefd op de LP.

Ik ga komende vrijdag bij Kookpunt of van Pommeren kijken en proberen.

Wat nog wel in mijn hoofd zit is de Bezzera Strega. Ik besef me dat ook dat iets heel anders is dan een LP maar mocht de LP het niet worden dan is dat mogelijk een volgende keuze.

40
Ik niet zo snel een nieuwe Pavoni kopen. Een Pro gaat je zo 700 euro kosten. Dan moet je er nog een tamper en naked PF bijkopen. Dan kun je veel beter een gereviseerde Pavoni kopen met alle mooie upgrades.

Check hier: https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=58&t=11053

Deze stond te koop voor 850 euro. Tudor van Coffeesensor is 100% betrouwbaar. Hij maalt alle mods zelf. Een metalen sleeve, naked filterdrager, Bong's isolator, een pressure kit, kosten samen al zo 400 euro. En dan nog de RVS pijlglas cover en zware drip tray. Tudor verkoopt geregeld zulke fully loaded machines.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs