Re: Voorstellen

31
Wat het effect is van de twee systemen van flow control voor espresso wordt niet gedemonstreerd.

En daar gaat het toch om.

De Bianca past in meer keukens waar ruimte een issue is.

Ik heb nog nooit getest in welke machine ik mijn spiegelbeeld het beste uit vind komen ;-)

Dat vindt de Amerikaan wel van belang.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

32
Ik vind het een partijdige review. Aanprijzen wat jezelf verkoopt en afbranden wat je niet verkoopt. Het is niet volledig objectief.

De spiegel vergelijking is lachwekkend. De Profitec wint zelfs met zijn grotere stoomboiler terwijl die minder stoomdruk geeft dan de Lelit. Zo kan je alles positief verdraaien. Gaat toch om wat die boiler doet en niet hoe groot hij is?

Dit is alles willen vinden en op een bepaalde manier benoemen dat er één fantastisch is en de ander niets positiefs heeft. Dat is niet de werkelijkheid. Al is de Profitec mooier gebouwd, dat maakt niet dat de Lelit slecht gebouwd is. Ook zit er een aardig prijs verschil tussen de twee. Dat is verschil groter dan de prijs van een spiegel bij de IKEA.

33
Is idd een zeer twijfelachtige review. Heb er zelf ook een uitgebreid commentaar op geschreven en volgens mij is het het filmpje met de meeste negatieve reacties en 'thumbs down' die ze (WLL) ooit gehad hebben. Jammer, want ik vond ze altijd wel het bekijken waard.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6

34
Mooi geschreven Marc. Had precies dezelfde gedachten over o.a. de schroeven. Het niveau daalde tot een dieptepunt toen die wonden op de handen werden gefilmd. Al die arme Bianca eigenaren dacht ik toen. Vele ziekenhuis opnames en zat er wel een waarschuwingsticker op de kast?
Ik vind het vooral sneu voor Lelit en zelfs voor Profitec. Is maar goed dat de gemeenschap hun erop wijst. De vorm had heel anders gekund. Dan kunnen mensen zelf wel hun conclusies trekken.

Ik heb hun kanaal in het verleden wel grappig gevonden. Hoe ze als twee jonge honden op een machine doken. Vermakelijke vorm van enthousiasme, waarbij beiden vochten voor ruimte om hun praatje te mogen doen. Maar er waren altijd betere kanalen voor goede informatie zoals bijvoorbeeld Dave Corbey.

35
https://clivecoffee.com/products/lelit- ... so-machine

https://www.wholelattelove.com/collecti ... ow-control

In de USA zijn de machines idd hetzelfde geprijsd. Hier in EU is de Lelit echt een heel flink stuk goedkoper dan de profitec pro 700 met flow control.
Heel eerlijk zie ik wel dat de profitec er duurder uitziet, het RVS is net even wat strakker vormgegeven etc. maar voor 700 euro minder zou ik zeker voor de Bianca gaan! Ook is de flow control veel fijner op de Bianca, dat alsmaar doordraaien op de profitec werkt onhandig. Op de Bianca heb je duidelijk voor je wat open en dicht is en daar ga je ook zeker fijner mee werken tijdens je extractie.
Als ze hetzelfde geprijsd zouden zijn weet ik nog niet welke ik zou kiezen.....
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

36
Het is prettig om jullie commentaar te lezen, zoals ik er zelf over dacht wordt dit gewoon door jullie bevestigd, en de comments onder het filmpje zijn ook niet van de poes...

Straks een lekker espresso drinken uit de Bianca en we gaan dit proberen te vergeten :lol:
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

37
RigolleM schreef: vr 20 aug 2021, 08:40 Het is prettig om jullie commentaar te lezen, zoals ik er zelf over dacht wordt dit gewoon door jullie bevestigd, en de comments onder het filmpje zijn ook niet van de poes...

Straks een lekker espresso drinken uit de Bianca en we gaan dit proberen te vergeten :lol:
Ik heb een Bianca gehad. Heerlijke machine. ;)
Weggedaan omdat ik veel meer filterkoffie drink dan espresso of cappuccino en voor dat minimale gebruik vond ik de Bianca te mooi. Er staat toch 2000 euro te blinken op je aanrecht te niksen. Nu heb ik de Pavoni en die heb ik nu door deze beslissing heel goed onder de knie en voldoet perfect aan mijn behoefte. Zo heeft ieder zijn eigen redenen.
Waar het op neerkomt is dat de Bianca een hele goede machine is die nog steeds heel scherp geprijsd is. Goede aankoop dus inderdaad.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

38
Er is een oorlogje ontstaan tussen WLL en Java Jim:

Deel 1 & deel 2, zorg dat je een uurtje de tijd hebt... :shock:

Deel 1 worden de belachelijke vergelijkingen van WLL weerlegt, deel 2 gaan de machines open...
Laatst gewijzigd door RigolleM op za 28 aug 2021, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

40
Haha grappige man. De irritatie is goed te proeven in de video. Desalniettemin zet hij het goed tegen elkaar weg. Hij liegt niet over dat hij bevooroordeeld is, maar legt goed uit waarom.

Door deze video heb ik nog meer respect gekregen voor het merk Lelit. Ik vind ze echt innovatief. Er is erg goed nagedacht over het ontwerp. De waterbak en de filterdrager alleen al zouden ongemak wegnemen wat ik in het dagelijks gebruik van mijn machine ervaar. Daar is echt vanuit de gebruiker gekeken. Al dat oog voor detail, echt knap!
Dat deze eenvoudige oplossingen niet bij andere machines zijn bedacht is eigenlijk bijzonder.

Lelit is voor mij echt de winnaar, zeker ook met het prijsverschil. Qua looks vind ik hem alleen minder mooi. Te lief. Maar alsnog zou ik deze machine zonder twijfel kopen.