Re: La Marzocco Linea Mini

31
cosss schreef:Het is toch vaak emotie zo'n apparaat. Sinds 2016 in bezit van een Londiunium-R(L-R) en toch elk jaar begint het weer te jeuken naar iets anders.

Begin dit jaar zowel de Mini als de GS3 naast elkaar geprobeerd. Omdat ik vaak light tot medium roasts gebruik, had ik op de Mini vrij snel last van channeling. Uiteindelijke kreeg ik de extractie wel goed, maar kost even wat moeite om extra goed op je workflow te letten. Iets wat bij de GS3 en L-R toch wat makkelijker gaat. Was wel echt onder de indruk van de GS3, maar vindt het apparaat niet zo mooi om te zien en daarom laat ik deze voorlopig staan. Maar de kans is groot dat deze er nog wel komt
Afbeelding

Met andere woorden: gewoon kopen waar je, je goed bij voelt. De kans is groot dat je na een tijdje toch weer hele dagen het web afstruint opzoek naar iets anders :-)
Zo herkenbaar dit. Ik heb dit een tijd met luidsprekers gehad. Nooit helemaal tevreden en altijd weer doorzoeken en luisteren. 15000 Euro uitgeven en nog niet tevreden.
Uiteindelijk knop om gezet, high-end er uit en middenklasse er in. Geen forums meer bezocht en al jaren rust en tevredenheid met wat er nu staat.
Ik zie wel paralellen met dure koffiemachines. Zoeken naar een paar procenten verbetering terwijl 90% van de mensen al heel graag zouden willen hebben wat jij al hebt.
Maar ja, een man moet natuurlijk ook gewoon een hobby hebben. Iets met een stekker er aan. Of een uitlaat.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

33
Als je het verschil hoort of proeft is het de moeite waard!
Daarom heb ik "het hoge einde" in huis gehaald maar ik blijf er nooit mee doorgaan.
Ik zoek, koop en dan basta. Dan de fase van jaren genieten en dan weet ik bij wijze van spreken de namen en specs niet eens meer. :o
Zo ook met "het zwarte goed" op dit forum. Zal weer rustiger worden..... :D

34
ErikW schreef: di 05 okt 2021, 09:08dan weet ik bij wijze van spreken de namen en specs niet eens meer. :o
Zo ook met "het zwarte goed" op dit forum. Zal weer rustiger worden..... :D
Rustiger? je gaat net je Decent uitpakken, het moet nog lang onrustig blijven dus ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

39
Het lijkt erop dat er steeds een groter aanbod komt van high end home consumer machines. Er vissen steeds meer fabrikanten in die thuisgebruik poel. Die machines worden steeds geavanceerder. Dual boilers met PID, saturated group heads, pressure profiling etc. Ik zie nu ook een ontwikkeling waarbij machines ihkv o.a. duurzaamheid gebruik maken van thermoblokken. Die Linea Mini heeft om een beetje bij te blijveneen update gehad met een app, waarvan de temperatuurinstelling vreemd kan uitwerken op het analoge wieltje. Het zou mij niet verbazen als Lamarzocco op.enig moment met een echte herontwikkelde LM mini komt.

40
Heb me ook een beetje ingelezen in de LMLM, maar is deze niet gewoon véél te duur voor wat je krijgt? Het is een prachtige machine hoor, maar featurewise mis je gewoon dingen als pressure profiling, standaard geen dubbelwandige stoompijp, dials die slecht afleesbaar zijn, een rammelende lekbak, geen shottimer etc.

Het lijkt mij ook dat er binnen nu en 2 jaar een nieuwe Linea Mini komt die (een deel van) deze features wel heeft. Enerzijds is de LMLM een succesnummer (online lijkt iedere Amerikaan er eentje te hebben), anderzijds zou ik nu liever een Rocket r60v hebben en die €1.000 prijsvoordeel in een maler steken. Vergeleken met een Decent DE1+ en R9 verbleekt de La Marzocco helemaal, al verwacht ik niet dat die kant op zullen gaan (en vind ik persoonlijk ook niet leuk, een beetje traditioneel/manueel heeft voor mij wel de charme).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.