cremalover schreef: ma 12 sep 2022, 11:05
RoosW schreef: ma 12 sep 2022, 09:18
cremalover schreef: ma 12 sep 2022, 08:30
Mijn Izzo Pompei?
Het zal je verbazen hoe licht die hendel gaat in vergelijk met een Strega.
Daar waag ik mij niet meer aan, ik twijfel niet aan de superieure kwaliteit, en ben helemaal verkocht op die prachtige smaak profielen die je met een hevel machine krijgt, maar na mijn ervaringen durf ik het echt niet meer, en voor onderhoud is het ook niet handig (ik moet dat echt uitbesteden) dat het een machine is die ik niet kan verplaatsen.
Dus hoe zeer ik je aanbod ook waardeer. en de verleiding mij danig kriebelt, zal ik mij toch maar richten op een pomp machine

Als je daar nog ergens een DB weet te staan
Ik begrijp het.
Ik zou ivm je reuma letten op de kracht die nodig is om de portafilter in te draaien.Daar zijn grote verschillen te zien.Tevens het gewicht van de machine.Een te lichte machine moet je dan juist weer gaan tegenhouden met de andere hand en dat kan mbt je polsen ook weer voor problemen zorgen
Precies, de Strega had bv harde pootjes die op ons kunststof aanrecht blad aan de wandel gingen bij kracht zetten, ik had er al lapjes 'anti-slip doek' onder gelegd wat een heel eind scheelde. De Franken Ascaso is dus bv weer heel licht, en die schuif inderdaad als ik het portafilter vast zet.
Iemand die weet hoe de Bianca zich gedraagt bij portafilter gebruik? Is ie zwaar genoeg om stabiel te blijven staan?
Tja van de Rocket en ECM Giotto ben ik al het gebruik van de E61 groep gewend, daar zou toch niet veel verschil mee mogen zijn qua vastheid van inbrengen van het portafilterhouder gebeuren?
Of zie ik dat verkeerd??
Ik begin meer en meer te neigen naar de Bianca en gewoon een maand langer te leven met de Frankenstein constructie om die maar aan te schaffen, al bood mijn vrouw aan hem met de CC te kopen, waarna ik het financieel gemis weer later aan kon vullen
Hmmmmmmmmmmm keuzes keuzes
Zo jammer dat ik nergens een aanbieding zie staan met een v2 versie, in .de zie ik her en der nog aangeboden voor 1700,- (de v3 dan voor 2100,-) maar in Nederland doet men of er nooit een v3 is verschenen en is het prijsverschil tussen een v2 en v3 0,0
Geen idee.. En natuurlijk een keuze die een verkoper helemaal vrij staat, maar het had voor mij net dat duwtje kunnen zijn
Ik Frankenstein nog even verder, en neus nog wat rond, ga nu even wat video verslagen van v3 testen zitten bekijken, en bedenken of mij dat die extra maand waard is