Re: Philips Baristina

32
Conclusie: Een prima machine voor 95% van de koffiedrinkers maar voor bijna geen van de hier aanwezigen.
Ik vraag mij nog af wat dan lekkerder is:
Een espresso uit een Baristina met verse goede bonen van 30Eu/kg versus uit een 2K kostende machine met bonen van bijvoorbeeld Lidl.

33
Dat kan ik wel vertellen zonder dat ik een van beide bezit. Met een duur apparaat kun je zonder probleem slechte koffie zetten.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

34
Ik stel me nu een restaurant voor waar de eigenaar boven de menukaart een vermanende tekst heeft geschreven:

"Beste gasten. Het zal u niet zijn ontgaan dat mijn restaurant op internet veel slechte recensies heeft. Maar laat ik u dit zeggen: ik weet ZEKER dat velen van u thuis VRESELIJK SLECHT koken! En daar hoor je niets over. Ik ben op veel plaatsen geweest in de wereld waar het HEEL VEEL SLECHTER is gesteld, omstandigheden waar ieder mens van walgt. Denkt u DAAR eens aan als u hier een vorkje komt prikken!!!"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

35
Frup schreef: ma 03 jun 2024, 20:55
Hier spreekt een Nespresso drinker. Een redelijk alternatief, voor ons tenminste, tijdens vakantie in de caravan of in een hotelkamer.
En dan drinken we koffie uit de Lungo capsules van de Aldi. Want prima te drinken, maar een stuk goedkoper dan die van Nespresso.
Mezelf even corrigeren. Laatst weer eens Aldi capsules gebruikt (tijdens ons laatste caravan tripje).
Moet zeggen dat de smaak van Aldi is veranderd. Niet lekker meer. Andere bonen gebruikt of de hoeveelheid, geen idee. Maar nu op zoek naar een ander goed alternatief.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

37
Wist ik niet, dank voor de tip!
In januari gaan we naar de Dolomieten. Misschien kunnen we daar ook iets van Italiaanse branders scoren. Het machientje gaat mee, dus we kunnen het meteen proberen in onze hotelkamer.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

39
Leuk, ik geloof dat je dat al eens eerder had gemeld?
Maar als we met onze caravan op pad gaan is me dat teveel gedoe. Moet ik voor 3 maanden meer dan 700 cupjes vullen… :lol:

40
Nou dat is idd gedoe! Zou mooi zijn als je niet te dure goede cupjes kunt vinden. Die van Lavazza zijn redelijk goed om een vakantie door te komen. Maar wel beetje prijzig.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!