Inmiddels ook de M47 binnen. Nog niet erg uitgebreid kunnen testen maar toch al een behoorlijke espresso kunnen zetten. Voor het geld erg onder de indruk van de bouwkwaliteit. Het malen gaat ook makkelijker dan gedacht, houdt goed vast zodat je makkelijk kracht kan zetten.
Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?
32Mooi zo! Goed om te horen. Leuk dat mensen op mijn oordeel vertrouwen. Dat is ook de rede dat ik achter de maler sta, gewoon goed ding waar je geen spijt van krijgt. En er zijn veel mensen opzoek naar een goede handmaler. Deze durf ik aan te raden. Trouwens, er zit in de doos nog een setje reserve rubber ringen voor de m47. Ik had die in 1e instantie over het hoofd gezien dus let erop dat je ze niet weggooit ofzo.
Ik heb inmiddels het bitje binnen om met de boormachine te gebruiken. Vanmiddag 2 espresso gezet en dat werkt wel makkelijk hoor, malen met de boormachine en M47. Of zo'n bitje 25 euro waard is, tsja best veel geld voor wat het is maar goed, als de m47 je bevalt en je maalt veel voor espresso zou ik hem erbij nemen.
Ik heb inmiddels het bitje binnen om met de boormachine te gebruiken. Vanmiddag 2 espresso gezet en dat werkt wel makkelijk hoor, malen met de boormachine en M47. Of zo'n bitje 25 euro waard is, tsja best veel geld voor wat het is maar goed, als de m47 je bevalt en je maalt veel voor espresso zou ik hem erbij nemen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
33De reserve ringen zaten inderdaad goed verstopt tussen de papieren opvulling.
Heb zelf niet gekozen voor de accuboormachine adapter, dan gaat voor mij het idee van de handmaler al weer weg. Nu wel aan het overwegen om de M68 erbij te nemen, even de ervaring van BVDS afwachten.
Heb zelf niet gekozen voor de accuboormachine adapter, dan gaat voor mij het idee van de handmaler al weer weg. Nu wel aan het overwegen om de M68 erbij te nemen, even de ervaring van BVDS afwachten.
34Mijn focus ligt momenteel bij de M68, maar ik kan bij deze volmondig bevestigen dat ik het in alle opzichten met de bevindingen van Bob eens ben.
Bouwkaliteit en afwerking zijn top. Ergonomie erg goed. Uitstekend maalsel. Zeker ook serieuze espresso maler!
Als je het het mij vraagt de compacte handmaler van het moment. Denk dat alleen de Bravo mini en in iets mindere mate de Helor qua bouwkaliteit kunnen meekomen. Qua prijs/kwaliteit verhouding sterke aanbieding.
En de Comandante dan? Die gaat voorlopig nog niet weg. Ik vind deze echt te gek voor slow coffee. Moet nog meer ervaring opdoen met de M47 om te zien of die net zo goed is op smaak.
Bouwkaliteit en afwerking zijn top. Ergonomie erg goed. Uitstekend maalsel. Zeker ook serieuze espresso maler!
Als je het het mij vraagt de compacte handmaler van het moment. Denk dat alleen de Bravo mini en in iets mindere mate de Helor qua bouwkaliteit kunnen meekomen. Qua prijs/kwaliteit verhouding sterke aanbieding.
En de Comandante dan? Die gaat voorlopig nog niet weg. Ik vind deze echt te gek voor slow coffee. Moet nog meer ervaring opdoen met de M47 om te zien of die net zo goed is op smaak.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
35Hij is binnen, ik bevestig hierbij alle ervaringen. De eerste indruk is prima. Straks gaan we ermee spelen

36He wat goed! Nieuwe verpakking zie ik. Met mooie sticker!
Ga je hem voor filter of espresso gebruiken?
Ga je hem voor filter of espresso gebruiken?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
37In principe espresso, maar wil ook wel is een keer wat filter gaan proberen.
Zal straks is testen met de La Pavoni
Zal straks is testen met de La Pavoni

38En we zijn los
Na wat afstellen kan ik zeggen dat de maler erg goed bevalt.
16 gram verse boontjes er in, precies 16 gram gemalen boontjes er uit.

In 30 seconden 32 gram heerlijke espresso met de Gaggia PID.

Ik ben tevreden!

Ik ben tevreden!
39Goed om te horen Makster!
Ik ben inmiddels ook over de Kinu M47 en M68 aan het posten op kaffeenetz en home-barista.
Voor de liefhebbers hier de links:
https://www.kaffee-netz.de/threads/kinu ... en.102879/
http://www.home-barista.com/grinders/ki ... 43335.html
@Adriaan: Let niet op de spelfouten aub. En ook niet op de grammatica
Ik ben inmiddels ook over de Kinu M47 en M68 aan het posten op kaffeenetz en home-barista.
Voor de liefhebbers hier de links:
https://www.kaffee-netz.de/threads/kinu ... en.102879/
http://www.home-barista.com/grinders/ki ... 43335.html
@Adriaan: Let niet op de spelfouten aub. En ook niet op de grammatica

Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?
40Yes!!! Leuk!Makster schreef:En we zijn los![]()
Ik ben tevreden!