Eindelijk een mooi uitgesproken en gezegd antwoord over de diepere betekenis van een waterkraan. Dat vader Abraham en die akelige blauwe wezens altijd maar wat geraaskaald hebben heb ik altijd geweten, nooit voor de volle 100%. Maar nu weet ik het zeker. Ik ga vanavond mijn oor te luisteren leggen met de vraag kalibreren of niet.fransg schreef:Romantiek zit overal in, ook in weegarmen van malers.bobbee schreef: do 06 nov 2025, 09:44Ga maar ergens anders romantisch zitten doen.omeCoffee schreef:Dan zou ik die kunnen kijken maar dan is de hele romantiek ervan weg. Dus ik laat het hierbij.
Wat je vaak hoort is dat mensen aan de waterkraan antwoorden vinden voor urgente levensvragen. Dat gaat zo: je laat de kraan zachtjes stromen, niet druppelend maar net wat meer, wat men "murmelen" noemt. Dan concentreer je je op je levensvraag (zal ik mijn vrouw verlaten of mijzelf van kant maken, dergelijke praktische zaken waar iedereen weleens over denkt) en als je lang genoeg luistert naar het 'murmelen' dan ontwaar je er gemompel in en komen er enkele woorden doorheen en die moet je dan ter harte nemen.
Hetzelfde kan bij sommige malers als die zo open zijn in de maalkaken dat je het gekraak goed kan horen. Ook dat geluid kan voor een hooggevoelige luisteraar boodschappen dragen.
Misschien is dat eigenlijk niet romantisch maar gewoon 'old school' luisteren naar wijze raad komende van de natuurelementen zoals daar zijn wind, water en maler.