Re: La Pavoni upgrades en Pressostaat

41
Kleiner kannetje gebruik ik anders krijg ik geen whirlpool. 350ml en een mooie vorm werkt goed bij mij. Ik heb een Ilsa Lattiera Anniversario Melkkannetje. Maar denk dat de espro torroid kannetjes ook goed werken.

Oh en een cremina is geen pavoni qua stoomkracht.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

45
Oene Zwittink schreef: zo 23 jan 2022, 11:42 Nu ik besloten heb de LaPav te houden.... weet een van jullie een oplossing voor het stoompijpje? Ik vind het erg lastig dat dat onder 45 graden staat vlak naast de boiler, bij het opschuimen moet ik de melkkan schuin houden waardoor het schuim er snel overheen gaat. Is er een oplossing? Een slangetje eraan, of een stoompijpje met een knik, zodat het onderste deel loodrecht staat tov het aanrecht? De tip met drie gaatjes heb ik al vervangen door de tip met 1 gaatje van CoffeeSensor. Hij heeft ook nog een verlengde tip, maar die staat nog steeds schuin en is niet flexibel...

Overigens: bonen besteld bij Hoofdkwartier. Ben benieuwd.

De stoomkraan van mijn LPP staat iets schuin tov de boiler.
Hierdoor komt de stoomtip verder van de boiler af te staan en krijg je meer ruimte.
Was een tip van Hanr.

Je hebt ring/steeksleutel 16 nodig om de moer van de stoomkraan aan de binnenkant van de boiler los te draaien.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

50
Dank, ik ga experimenteren. Mijn nieuwe machine heeft wel een pressostaat neem ik aan. Na opwarmen geeft de standaard manometer 1 bar na even openen stoompijp. De manometer van de PPK die de zetdruk geeft staat dan op 1,5. Ik ga ervan uit dat dat ongeveer de stoomdruk is. Iets draaien van de stoomunit ligt me ook een goed plan.
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart