Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

41
Ghehe, maar niet alleen de ECMs worden vergeleken met Rolls Royces, ook Vibiemmes, Isomac, Rockets.. nouja, eigenlijk allemaal wel eens. Zo is verkooppraat nou eenmaal, beetje jammer inderdaad.

Toch heb ik ook uit gebruikerservaringen begrepen dat de ECMs bijzonder goed zijn afgewerkt en hoewel ze veel kosten nieuw (mijns inziens teveel, zou ze niet nieuw kopen), je ook wel een hele goede warmtewisselaar eraan overhoudt. Als die verkoper van de Giotto daar €700 voor wil hebben, en je 'slechts' €650 voor de Technika hoeft neer te leggen, lijkt het me geen slechte keus dat te overwegen.

42
Ha ha ja, "Die Feinschmecker" o.i.d en RR. Irritant inderdaad. Ik heb dat ook al voor andere espressomerken voorbij zien komen trouwens.

Afgezien daarvan is ECM best goed. Maar een nieuwe Rocket Cellini voor €1100 zou ik ook niet afwimpelen, alleen de zijpanelen zijn wat anders dan van de Giotto. En we kennen allemaal de perikelen rond ECM, nietwaar?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

44
activ schreef: Ik blijf gewoon rustig om mee heen kijken, maar nu is het plan om een keer een proef sessie te gaan doen bij een gerenomeerde winkel en dan de hele zooi daar te kopen.
Ik verwacht dat je geen enkel verschil proeft tussen verschillende modellen in dezelfde prijsklasse. Als je wèl verschil proeft zal dat aan al het andere behalve het espresso apparaat liggen. Het lijkt me dus een erg slechte basis waarop je je keuze zou moeten bepalen.
Kijk liever naar prijs, uiterlijk, mogelijkheden, specs, kwaliteit en afwerking etc.
Waar je wèl verschil kunt maken in smaak, is bij de maler!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

45
Spironski schreef:
activ schreef: Ik blijf gewoon rustig om mee heen kijken, maar nu is het plan om een keer een proef sessie te gaan doen bij een gerenomeerde winkel en dan de hele zooi daar te kopen.
Ik verwacht dat je geen enkel verschil proeft tussen verschillende modellen in dezelfde prijsklasse. Als je wèl verschil proeft zal dat aan al het andere behalve het espresso apparaat liggen. Het lijkt me dus een erg slechte basis waarop je je keuze zou moeten bepalen.
Kijk liever naar prijs, uiterlijk, mogelijkheden, specs, kwaliteit en afwerking etc.
Waar je wèl verschil kunt maken in smaak, is bij de maler!
Oké, bedankt voor je reactie. Ik zal dan dus vooral verschillende malers moeten gaan proeven, en voor het apparaat begin ik voor mijzelf een steeds beter beeld te krijgen wat ik wil aan features etc.

46
Ja, maar dat zal nog moeilijk worden die zoektocht naar een goede maler, zeker als je graag wilt proeven. Volgens mij kun je dan beter bij een aantal forumleden langsgaan want in de winkel ga jij het niet proeven geloof me. Ik zou vooral veel op diverse forum's snuffelen. Daar zijn al tientallen onderwerpen over verschillende malers te vinden waar veel voor en nadelen worden beschreven.

47
Ik zou als ik jou was niet al te hard blijven nadenken want volgens mij maak je het jezelf veels te moeilijk. Het setje die Midas aanraadt is echt top.
Midas schreef:ook prima
http://link.marktplaats.nl/535977880
Ik zou het gewoon kopen en beginnen met je koffie avontuur. Die Mazzer Super Jolly is ongeveer de mooiste maler die je je op dit moment kunt wensen. Als je vooral espresso wilt zetten en niet zozeer cappuccino's is die Vibiemme ook hartstikke mooi. (Maar af en toe een cappu is natuurlijk zeker mogelijk met een single boiler!)

Mocht je het setje in huis hebben en het bevalt toch niet, kun je het makkelijk voor dezelfde prijs weer doorverkopen. De nieuwprijs van deze set is 1500 euro en van zulke hoge kwaliteit dat het ongeveer je leven mee gaat.

Nou wat wil je nog meer?

48
Nou wat wil je nog meer?
TS gaat veel melkdrankjes maken. De Domobar kan het, maar het is allesbehalve ideaal. Ik raad in zijn geval een single boiler af.

50
Ik was gisteren jarig, en ik heb een barista workshop gehad! Ik heb er nu al zin in.

TS gaat veel melkdrankjes maken. De Domobar kan het, maar het is allesbehalve ideaal. Ik raad in zijn geval een single boiler af.
Klopt, dat is de reden dat ik geen bod gedaan heb op die set. Dat en dat een doser mij (zonder enige kennig van zaken) niet handig lijkt.
Ik zou als ik jou was niet al te hard blijven nadenken want volgens mij maak je het jezelf veels te moeilijk.
Ik begin juist een steeds beter beeld te krijgen voor mijzelf wat ik wil. Dat is wat lastig over te brengen hier op het forum, maar de totale verwarring is ni i.i.g. weg.
Ik heb mijzelf ook bewust even een beetje geremd nu zodat ik mij beter in kan lezen en ondertussen kijk ik nog op marktplaats en in de verkoop sectie hier.
Ja, maar dat zal nog moeilijk worden die zoektocht naar een goede maler, zeker als je graag wilt proeven. Volgens mij kun je dan beter bij een aantal forumleden langsgaan want in de winkel ga jij het niet proeven geloof me. Ik zou vooral veel op diverse forum's snuffelen. Daar zijn al tientallen onderwerpen over verschillende malers te vinden waar veel voor en nadelen worden beschreven.
Hmm, ja dat maakt het wel ingewikkeld. Als ik verschil is wil je toch wel de gene die naar je smaak is maar als je dat dan in de winkel niet kunt vergelijken...hmm

En: Allemaal enorm bedankt voor jullie bijdrage aan de topic hier, het lijkt misschien niet zo maar er zit vooruitgang in aan mijn kant.