Begin het een beetje zat te worden om via Marktplaats een Espresso machine te zoeken.
Mensen die ik een mailtje stuur reageren niet, producten die interessant zijn staan altijd maar op locaties 100km verwijderd van mij en vaak weigeren mensen het product te versturen per post. Dit laatste zal wel komen door wantrouwen. Is er geen systeem waar koper en verkoper gedekt zijn op product/te betalen valuta? Want het is op deze manier vrijwel niet mogelijk om een leuk tweedehands product te vinden.
Mijn geduld raakt in ieder geval een beetje op.
Ik heb dan ook besloten om turboyeast's T80 te kopen en overweeg om dan maar een nieuwe Gaggia te kopen voor E270,- bij koffiewarenhuis.nl die er geen probleem mee heeft om het product te versturen.
Re: Twijfel wat betreft aanschaf Espresso machine.
42Nee....niet die gaggia....Heb geduld! Waar woon je?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
43Ik heb twee jaar geleden mijn geboorte stad Amsterdam verruild voor Middelie.
Dat is een heel klein dorpje vlakbij Purmerend.
Aangezien ik nooit mijn rijbewijs gehaald heb (vond het nooit nodig), ben ik niet in bezit van een auto en kan dus niet makkelijk langs de verkoper. Nu ben ik van plan mijn rijbewijs op 41 jarige leeftijd nog te gaan halen en vandaar ook dat budget voor andere dingen wat beperkt is.
Dat is een heel klein dorpje vlakbij Purmerend.
Aangezien ik nooit mijn rijbewijs gehaald heb (vond het nooit nodig), ben ik niet in bezit van een auto en kan dus niet makkelijk langs de verkoper. Nu ben ik van plan mijn rijbewijs op 41 jarige leeftijd nog te gaan halen en vandaar ook dat budget voor andere dingen wat beperkt is.
44Die T80 is een prima koop. Maar ik kan me niet voorstellen dat je in Amsterdam geen goed 2-de hands espresso-apparaat zou kunnen vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
45Tot nog toe niets gevonden in de buurt maar moet zeggen dat ik ook niet echt het geduld heb om 3 dagen te moeten wachten op een reactie van verkoper. Ben wat dat betreft een ongeduldig figuur.
46Ik heb besloten om voor de time being te gaan voor de combi T80 - Gaggia Classic.
Na veel browsen en video's bekijken heb ik de indruk dat wat betreft de kwaliteit van de espresso de Gaggia niet onder doet ten opzichte van de Rancilio Silvia. Ik gebruik deze even als voorbeeld aangezien die in overvloed aangeboden worden op marktplaats. Uiteraard wil ik graag een Vibiemme Mazzer VBM of zelfs een BFC Junior plus. Maar daarvoor zal ik met mijn huidige budget echt geluk moeten hebben dat ik er tegenaan loop en de persoon in de buurt woont want ben niet bereid om 80km af te leggen om hem op te halen.
Koop de Gaggia overigens wel via marktplaats voor E80,-
Ik wil graag snel een machine hebben en zoek dan rustig verder tot ik een BFC Junior Plus heb gevonden voor een mooie prijs en in een straal van 20km.
Dan heb ik die goedkope Gaggia die ik nu koop altijd als backup en kan de Nespresso de deur uit.
Na veel browsen en video's bekijken heb ik de indruk dat wat betreft de kwaliteit van de espresso de Gaggia niet onder doet ten opzichte van de Rancilio Silvia. Ik gebruik deze even als voorbeeld aangezien die in overvloed aangeboden worden op marktplaats. Uiteraard wil ik graag een Vibiemme Mazzer VBM of zelfs een BFC Junior plus. Maar daarvoor zal ik met mijn huidige budget echt geluk moeten hebben dat ik er tegenaan loop en de persoon in de buurt woont want ben niet bereid om 80km af te leggen om hem op te halen.
Koop de Gaggia overigens wel via marktplaats voor E80,-
Ik wil graag snel een machine hebben en zoek dan rustig verder tot ik een BFC Junior Plus heb gevonden voor een mooie prijs en in een straal van 20km.
Dan heb ik die goedkope Gaggia die ik nu koop altijd als backup en kan de Nespresso de deur uit.
47Dat mensen een dergelijke machine liever niet versturen, kan ik me goed voorstellen. Heeft volgens mij niets met wantrouwen te maken, maar meer met dat versturen van dit soort machines vooral erg onhandig is. Ze zijn niet makkelijk goed in te pakken en zwaar.
Hoe ga je die Gaggia dan ophalen? Met het OV?
En hoe 'strak' is die 20km-straal? Strikt genomen ligt Amsterdam daarbuiten - en dan blijft er weinig bewoond gebied over. De keuze zal dan wel erg beperkt zijn.
Hoe ga je die Gaggia dan ophalen? Met het OV?
En hoe 'strak' is die 20km-straal? Strikt genomen ligt Amsterdam daarbuiten - en dan blijft er weinig bewoond gebied over. De keuze zal dan wel erg beperkt zijn.
48Waar het op neer komt is dat ik gewoon rustig wacht tot er iets in Amsterdam, Purmerend of Hoorn wordt aangeboden (24,5km).
Eind augustus ben ik van plan om te beginnen aan rijlessen. Dus als het allemaal een beetje meezit, dan kan ik over een maandje of 5 mijn zoekgebied uitbreiden hahha. Ik heb er een hekel aan om 2 uur of langer in het openbaar vervoer te moeten zitten.
Normaal gesproken koop ik nooit spullen via Marktplaats.
Als ik het geld zou hebben dan zou ik het liefst een espresso machine online nieuw kopen en dan zou die ook verzonden worden.
Die paar dagen marktplaats hebben mijn irritatie gehalte nu al laten stijgen.
Ik vind het maar niks.
Eind augustus ben ik van plan om te beginnen aan rijlessen. Dus als het allemaal een beetje meezit, dan kan ik over een maandje of 5 mijn zoekgebied uitbreiden hahha. Ik heb er een hekel aan om 2 uur of langer in het openbaar vervoer te moeten zitten.
Normaal gesproken koop ik nooit spullen via Marktplaats.
Als ik het geld zou hebben dan zou ik het liefst een espresso machine online nieuw kopen en dan zou die ook verzonden worden.
Die paar dagen marktplaats hebben mijn irritatie gehalte nu al laten stijgen.
Ik vind het maar niks.
49Nou, Je hebt iig een maler die voldoet! Heel goed dat je die hebt gekocht zoals we hebben geadviseerd. (belangrijker dan je espressomachine.) Zo gaat het de goede richting op!
En onthou deze tip ook echt:
Alleen vers gebrande bonen zijn goed genoeg voor een lekkere espresso. Koop nou geen supermarkt bonen of (te) dure bij kaldi of simon levelt. Begin op zijn minst met een kg mild budget bonen a 9.95 per kg van fascino! 14 euro inclusief verzenden. Als die kg op is bestel je weer een nieuwe kg.... zo heb je lekkere verse bonen voor een goede koffie!
Daarna ga je, als je het leuk vindt eens kijken voor een mooie single origin. Een brazaliaanse bijvoorbeeld, voor lekkere chocolade tonen.
Ps: ik zit hier niet fascino te promoten hoor, maar wil je wel aan de verse bonen!
http://www.fascino-coffee.net/koffiebon ... nitio-mild
En onthou deze tip ook echt:
Alleen vers gebrande bonen zijn goed genoeg voor een lekkere espresso. Koop nou geen supermarkt bonen of (te) dure bij kaldi of simon levelt. Begin op zijn minst met een kg mild budget bonen a 9.95 per kg van fascino! 14 euro inclusief verzenden. Als die kg op is bestel je weer een nieuwe kg.... zo heb je lekkere verse bonen voor een goede koffie!

Ps: ik zit hier niet fascino te promoten hoor, maar wil je wel aan de verse bonen!

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
50Ik heb toch zo m'n bedenkingen, een kleine sponsoring?bobbee schreef:

Het lijkt me beter dit draadje even door te spitten; viewforum.php?f=5
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.