fransg schreef:Heb je jouw systeem ook ergens gedocumenteerd, foto's en beschrijving van je aansluitingen en Artisan instellingen? Een vriend van me heeft ook een Quest en wellicht vindt hij het wel inspirerend om te zien hoe jij dat aanpakt.
Nog niet, maar dat is eigenlijk wel leuk om te doen. Ben nogal druk deze maanden dus dat moet ik even uitstellen tot mrt/apr. Ik heb nog bij niemand anders een Quest in levende lijve gezien, een beetje uitwisseling is wel leuk.
fransg schreef:handmatige bediening [...] gaat verder dan door een gaatje turen en snuffelen
Ja absoluut, je kunt er heel mooi mee sturen. Het raampje is nogal klein, maar de Quest heeft een heuse (miniatuur) bonen-trier dus je kunt het proces heel goed in de gaten houden.
Van die vorige twee Malabar-brandingen die ik beschreef was degene met de rechte lijn net iets sprankelender. Ik vond wel dat ze allebei nog een klein bittertje hadden en dat wil ik de volgende keer proberen te voorkomen. Ik denk dat ik dan Adriaan's rechte lijn volg van 8 graden C per min, maar vanaf de 1C afremmen naar 4 per min, en dan wel weer zo'n 2 min na het begin van 1C stoppen (als ze er dan al mooi uit zien). Dus minder ver door branden.
Verder overigens nog de Guatemala en rest van de Colombia van Adriaan gebrand. Lekkere volle en ronde espresso's. De Guatemala rook ook lekker bij het branden en gaf vandaag (dag 2, I know) gebalanceerde espresso's, niet zo uitgesproken, wel erg prettig.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)