Redelijk lang gewacht met een reactie alhier…de negatieve houding tov “de gebruikers van volautomaten” bleef bij mij redelijk hangen.
Het feit dat ik geen Ferrari rijdt betekent toch niet dat ik niet van auto’s houd of “geen smaak” hebt? En ik houd van lekker eten, maar eet niet elke dag bij een sterren restaurant…
Goed dat je dan toch nog een reactie hebt gegeven. Bedenk je ook dat die negatieve houding voor het merendeel niet zozeer is tegen de
gebruikers, als wel tegen het
apparaat.
En om bij de auto-vergelijking te blijven: als je op een autorace-forum gaat vertellen dat je met je Fiat Panda mee gaat doen....

. Niets mis met die Panda, het is een goedkoop en praktisch geval die je comfortabel van A naar B brengt. Voor snelheid zou ik echter toch gaan voor de Ferrari.
Maar goed, je schrijft zelf al dat je helemaal niet "hard" hoeft, de superautomaat geeft je precies wat je nodig hebt. En dat is dus prima.
Ik denk dat je ook op de De Longhi best het verschil kan proeven tussen oude meuk en verse goede boontjes.
En ja, er kriebelt natuurlijk best iets bij mij om je te proberen te verleiden om eens een ècht goed gezette espresso te gaan proeven. Kan zijn dat je denkt: lekker, maar ik vind het de moeite niet waard. Maar je zou ook niet de eerste zijn als op dat moment "de schellen je van de ogen vallen", om vervolgens nooit meer terug te keren naar de Superautomaat

.