Komen ze dan:
1. Doet het design geen goed in mijn ogen
2. Je kunt de stofkap niet meer gebruiken
3. Ik zit altijd door mijn knieën om de uitloop te bekijken en dan zal de manometer waarschijnlijk lastig af te lezen zijn. Liever dat ik de druk corrigeer op de uitloop als er iets een beetje verkeerd dreigt te gaan dan dat ik naar een meter aan het staren ben en het probleem niet oplos omdat ik het niet zie. Als je bijvoorbeeld een cycloon in de uitloop hebt is die vaak makkelijk te corrigeren door even iets druk terug te nemen.
4. Ik ben benieuwd wat al die extra massa in de open ketel doet met de temperatuursstabiliteit
Dan de vraag aan jullie aangezien het blijkbaar not done is om te zeggen dat er nadelen zijn

. Wat is nou echt het voordeel

. Je ziet druk maar wordt de smaak er ook echt beter van? Zolang dat nog niet bewezen is zie ik het nut er nog niet van in behalve dan dat het een erg leuk speeltje is. Op gevoel heb ik ook veel drukprofielen in mijn muscle memory en die kan ik heel goed vertalen naar verschillen in smaak zonder dat daar een hard aantal bar aan hangt.
Is en blijft een leuk speeltje maar dit is op dit moment mijn mening. Ik ben nog niet geheel overtuigt van het nut en voor die prijs ga ik het risico op dit moment zeker niet nemen. Eerst maar eens zien dat ik er echt iets aan ga hebben en dat het meer voordelen heeft dan de nadelen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60